گالری‌ ها و مراکز فرهنگی هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌هایی میزبان هنردوستان هستند.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۱۵
چه خبر از گالری های تهران

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، پانزدهمین دوره جشن «تصویر سال» با نمایش آثار منتخب بخش‌های مختلف در گالری‌های بهار، تابستان، پاییز، زمستان، میرمیران، نامی و ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه‌های این رویداد می‌توانند تا بیستم اسفند ماه به خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

موزه هنرهای معاصر تهران

این روزها موزه هنرهای معاصر تهران میزبان آثار علی‌اکبر صادقی ـ نقاش، تصویرساز، مجسمه‌ساز و انیماتور ـ است.

در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ اثر هنری از آثار نقاشی، نقاشی دیواری، مجسمه، طراحی، طراحی روی شیشه، تصویرسازی و نیز فیلم‌های نادری از هنر پویانمایی از این هنرمند به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۲۵ فروردین با برگزاری نشست‌هایی میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

موزه ملی ایران

۱۸ عکس عباس کیارستمی از فضاهای خلق شده و بازدیدکنندگان موزه لوور، در کنار دیگر آثار این موزه مطرح جهانی روی دیوارهای موزه ملی به نمایش گذاشته شدند.

این مجموعه عکس، نماهایی هستند که کیارستمی در بازدیدهای متعددش از موزه لوور فرانسه در سال‌های ١٣٧٤ تا ١٣٩٠ ( ١٩٩٦ تا ٢٠١٢ میلادی) در تالارهای نقاشی و مجسمه‌های موزه لوورثبت کرده است.

همچنین یکی از آثار انتخاب شده از موزه‌ لوور برای نمایش در موزه‌ی ملی ایران، نمایش یکی از آثار «رامبرانت»، نقاش مشهور هلندی از قرن هفدهم میلادی است که از ۱۴ اسفند به مدت چهار ماه در موزه‌ی ملی ایران به نمایش درآمده است.

نمایشگاه «لوور در تهران» منتخبی از آثار موجود در سالن‌های اصلی موزه لوور است که به دنبال تبادلات فرهنگی بین ایران و فرانسه و با حمایت مالی یک بانک خصوصی تا ١٨ خرداد ماه سال آینده در تهران و موزه ملی ایران برپاست.

گالری اعتماد

«رنگ و رینگ» عنوان دومین نمایشگاه انفرادی مجسمه سپیده نوری است که در گالری اعتماد به نمایش در خواهد آمد.

نوری با بیان اینکه موضوع این نمایشگاه «جنگ است» می‌گوید مخاطبان در این آثار با جنگ تن به تن مواجه می‌شوند.

پردیس تئاتر شهرزاد

نمایشگاه نقاشی «در آینه» ۲۰ اثر از نقاشی‌های نقاش جوان مرضیه خلج است که با موضوع پرتره در قالب رنگ روغن، اکرلیک و کلاژ ۱۷ اسفندماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه تا ۲۸ اسفندماه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در پردیس تئاتر شهرزاد به نشانی خیابان حافظ، نوفل‌لوشاتو، بعد از سفارت فرانسه، نرسیده به رازی، پلاک ۷۴ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

موزه طراحی

موزه طراحی که نزدیک به سه ماه از افتتاح آن می‌گذرد قصد دارد رویدادی را شبیه به حراج برگزار کرده و آثار هنرمندان مطرح و جوان را به فروش برساند.

در رویداد پیش روی این موزه با نام «چکش و حراج» آثار هنرمندانی مانند همچون هانیبال الخاص، حسین محجوبی، مسعود عربشاهی، بهرام دبیری، مانی پتگر، نیکزاد نجومی، احمد نصرالهی، احمد وکیلی، حسینعلی ذابحی، مهدی حسینی، فرهاد گاوزن، کریم نصر، علی ندایی و... برای خریداران و علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۲ به موزه طراحی به نشانی تهران، خیابان انقلاب، نرسیده به میدان فردوسی، خیابان موسوی، کوچه محمدپور، پلاک ۹ مراجعه کنند و نمایشگاه آثار تا ۲۰ فروردین ۹۷ ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها