مدیر کل ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بر اساس آمارهای پزشکی قانونی در حوادث ایام منتهی به چهارشنبه سوری سال گذشته، 16 نفر در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد 15 نفر مرد و یک نفر زن بودند.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۴۰
مرگ 16 نفر در چهارشنبه سوری سال گذشته

به گزارش جام جم آنلاین از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر مهرداد علی بخشی افزود: مراسم چهارشنبه سوری در سال‌های اخیر به دلیل همراه شدن با برخی اعمال خطرآفرین، بی احتیاطی‌ها و نیز فاصله گرفتن از اصل آداب و سنن قدیمی، آسیب‌ها و صدمات جسمانی به بار آورده که گاه غیرقابل جبران بوده و یا هزینه‌های زیادی را به خانواده‌ها تحمیل می کند.

آنچنان که مطابق آمارهای این سازمان در سال گذشته 16 نفر در پی حوادث ایام منتهی به چهارشنبه سوری جان خود را از دست دادند ضمن آنکه تعداد قابل توجهی نیز در این حوادث مصدوم و یا دچار نقص عضو شده اند.

وی با هشدار در خصوص استفاده از وسایل خطرناک و آسیب زا به بهانه شادی آخر سال و صدمات جبران ناپذیر ناشی از آن اظهار داشت: شاید بخش قابل توجهی از این آسیب ها با رعایت اصول ایمنی و نظارت هرچه بیشتر خانواده ها قابل پیشگیری باشد.

دکتر علی بخشی تصریح کرد: در تماس با مواد محترقه و منفجره، افراد به شکل های متعددی دچار آسیب می شوند که این آسیب ها می تواند ناشی از برخورد ترکش ماده انفجاری تا سوختگی حرارتی و یا شیمیایی و نیز قرار گرفتن در معرض موج انفجار، ریزش ساختمان و ... باشد که متأسفانه عوارض متعددی مانند نابینایی، قطع عضو، جوشگاه های دائمی روی صورت و بدن، ناشنوایی و ... را به دنبال دارد.

مدیر کل ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه آسیب های روانی ناشی از استرس وارده به افراد یکی دیگر از این نوع صدمات است ابراز امیدواری کرد که در سال جاری با رعایت بیشتر اصول اخلاقی و ایمنی شاهد حوادث و آسیب های کمتری نسبت به گذشته باشیم.

دکتر علی بخشی افزود: توصیه من به آحاد جامعه به خصوص جوانان این است که سلامتی و آینده روشن خود را با سهل انگاری و بی احتیاطی به مخاطره نیاندازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها