سارق مسلح بانک‌های شیراز و اصفهان در دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به اعدام محکوم شد.
کد خبر: ۱۱۲۶۹۳۶
حکم اعدام برای سارق مسلح بانک‌ها +عکس

به گزارش جام جم، اولین جلسه دادگاه سارق مسلح بانک‌ های شیراز و اصفهان چندی قبل در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان به قرائت و دفاع از کیفرخواست پرداخت و با اشاره به برنامه‌ ریزی‌ های دقیق سارق و همچنین تعداد اقدامات بزهکارانه متهم در طول سال‌های 84 تا 95 بر تقاضای اتهام محاربه از طریق سرقت مسلحانه متعدد و در نظر گرفتن اشد مجازات برای وی تأکید کرد.

قاضی ابراهیم‌زاده با اشاره به شهادت یک نفر از پرسنل نیروی انتظامی در جریان سرقت از یکی از بانک‌ های اصفهان گفت: سرقت‌های متعدد، تهیه سلاح و اجرای اصلاحات فنی روی سلاح و همچنین انفرادی عمل‌کردن وی دلالت بر برنامه‌ریزی دقیق و سازماندهی سارق دارد.

پس از قرائت و دفاع نماینده دادستان از کیفرخواست، متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: سرقت‌های اولیه خود را با سلاح تقلبی انجام می‌دادم اما آن را به نحوی تغییر داده بودم که تداعی‌کننده سلاح واقعی بود.

متهم 50 ساله این پرونده در ادامه شگردهای خود برای شناسایی و اجرای سرقت‌ها اشاره کرد و افزود: اغلب بانک‌ها در مسیر ترددم به تهران بود.

وی در اظهاراتی عجیب گفت: تلاش می‌کردم باعث رعب و وحشت کارکنان و مشتری‌های بانک نشوم.

پس از بیان این مطلب توسط متهم، قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز با اشاره به این که در اختیار گذاشتن پول‌ها توسط کارکنان بانک ناشی از ترس و وحشت آنان از سلاح شما بوده است، گفت: قصد شما از سلاح به‌خاطر ایجاد رعب و وحشت و تحت فشار قرار دادن مسئولان بانک جهت دادن پول به شما بوده، بنابراین نفس عمل شما وحشت‌آفرین و ضد امنیتی و برهم زننده نظم و آرامش مردم بوده است.

متهم به نحوه خرید سلاح کلاشینکف پرداخت و قصد خود را از تهیه آن بزرگ‌تر بودن سلاح و ایجاد وحشت بیشتر در جریان سرقت از بانک‌ها اعلام و بیان کرد: مأمور نیروی انتظامی اصفهان با همین سلاح به شهادت رسید.

پس از اظهارات متهم (س ـ الف) در اولین جلسه محاکمه در دادگاه انقلاب اسلامی شیراز، وکیل تسخیری متهم لایحه دفاعی را خواند.

در پایان جلسه، قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب این سارق را به اتهام مباشرت در 23 فقره سرقت مسلحانه به اعدام محکوم کرد.

این حکم هنوز قطعی نیست و قابل فرجام خواهی است. گفتنی است دیگر اتهامات این سارق در دست بررسی است.

این سارق مد‌‌‌ت د‌‌‌و سال فعالیت مجرمانه د‌‌‌اشته و بد‌‌‌ون برجا گذاشتن کوچک‌ترین سرنخی، به 23 بانک د‌‌‌ر شیراز و اصفهان د‌‌‌ستبرد‌‌‌ زد‌‌‌ه بود‌‌‌ که از این تعد‌‌‌اد‌‌‌ سه مورد‌‌‌ نافرجام بود‌‌‌ه است.

او د‌‌‌ر جریان یکی از سرقت‌هایش د‌‌‌ر اصفهان، یک مأمور پلیس را نیز به شهاد‌‌‌ت رساند‌‌‌ه بود‌‌‌. او 17بهمن سال گذشته، راهی بانک مسکن شعبه حکیم شفایی اصفهان شد‌‌‌. او پول سرقت کرد‌‌‌ اما هنگام فرار یکی از مأموران به نام استوار د‌‌‌وم مهد‌‌‌ی محمد‌‌‌ی را که برای د‌‌‌ستگیری وی وارد‌‌‌ عمل شد‌‌‌ه بود‌‌‌ با شلیک گلوله به شهاد‌‌‌ت رساند‌‌‌.

متهم سرانجام از سوی کارآگاهان آگاهی استان فارس شناسایی و د‌‌‌ستگیر شد‌‌‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها