نایب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران در گفت و‌گو با جام‌جم آنلاین؛

نوسانات قیمت میوه ربطی به ایام عید ندارد / انتقاد از واردات گلابی و انگور از افریقا و شیلی

نایب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران با اشاره به اینکه نوسان جزئی قیمت میوه در بازار شب عید امری طبیعی است، اظهار داشت: برداشت محصولات زمستان در اواخر پاییز شروع می‌شود و با توجه به فاصله زمانی از زمان برداشت تا توزیع، افت و ضایعات ناشی از نگهداری محصول و هزینه انبارداری محصولات نیز بیشتر می‌شود بنابراین نوسانات جزئی قیمت محصولات امری طبیعی است و در شرایطی که بازار با تولید مازاد بر نیازداخل روبروست ، صادرات تنها راهکار تعادل قیمت محصولات است.
کد خبر: ۱۱۲۶۶۳۴
نوسانات قیمت میوه ربطی به ایام عید ندارد / انتقاد از واردات گلابی و انگور از افریقا و شیلی

مجتبی شادلو در گفت‌و‌گو با جام‌جم آنلاین نوسانات جزئی قیمت را مرتبط با فرا رسیدن نوروز ندانست و افزود: امسال فراوانی تولید بسیار داشتیم و در حال حاضر ذخایر میوه در انبارها بسیار غنی بوده و در این شرایط صادرات محصولات نیز امری ضروری است تا شاهد ضایعات آن نباشیم و در شرایطی که بازار با موجودی مازاد بر نیازداخل روبروست ، صادرات تنها راهکار تعادل قیمت محصولات است.

وی رصد بازار در مقابل افزایش قیمت به دست دلالان و خرده فروشی‌ها را از وظایف تعزیرات خواند و گفت: با توجه به فراوانی تولید در میوه‌جات و حتی محصولات جالیزی بخصوص گوجه فرنگی، در بازار شاهد محصولاتی نظیر سیب فرانسه، گلابی آفریقای جنوبی، انگور شیلی و .. هستیم در حالیکه تمام این محصولات را با کیفیت بهتری در کشور داریم و دولت به سبب جلوگیری از سودجویی دلالان باید بحث های نظارتی اعمال کند.

شادلو ادامه داد: واردات میوه از کشورهای دیگر وضعیت تولید داخل را تهدید می‌کند و ضرورت بازار نیستد، از سوی دیگر بدلیل نبود نظارت کافی بر سلامت محصولات وارداتی، حامل بسیاری از آفات به داخل کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه باغداران با چالش نبود بازار روبرو هستند، افزود: قیمت کنونی محصولات در بازار جوابگوی هزینه تولیدکنندگان نیست و باغداران به سبب فراوانی تولید و قیمت های کنونی نگران بازار هستند.

نسترن نعمتی/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها