رئیس مجلس در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تصمیمات خام آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد قدس شریف

گفت‌وگوی جام جم آنلاین با یک نماینده درباره سفر ظریف به مونیخ

پاسخ ایران به نتانیاهو قاطع خواهد بود/ اتهام زنی اسرائیل مانع دفاع از آرمان فلسطین نمی شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ را فرصتی مناسب برای تشریح پیشنهادها و دستاوردهای بین‌المللی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اتهام زنی مقامات تل‌آویو به تهران فرافکنی محض در مواجهه با شکست‌های پی‌درپی از محور مقاومت است و هرگونه ادعای واهی علیه ایران با واکنش قاطع دولتمردان ما همراه خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۷۷
پاسخ ایران به نتانیاهو قاطع خواهد بود/ اتهام زنی اسرائیل مانع دفاع از آرمان فلسطین نمی شود

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین در خصوص ادعای نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه اسناد دخالت ایران در سرنگونی جنگنده اسراییلی را در کنفرانس امنیتی مونیخ افشا خواهد کرد، گفت: پیرو مواضع صریح مقامات جمهوری اسلامی ایران در این رابطه، تهران نه تنها هیچ دخالتی در انهدام جنگنده اف16 تل‌آویو نداشته بلکه در این خصوص هیچ اطلاعاتی هم در دست ندارد.

وی افزود: آنچه مسلم است امروز محور مقاومت و در رأس آن جمهوری اسلامی ایران دست برتر منطقه را در اختیار دارد، لذا نتانیاهو تلاش دارد با این‌گونه اقدامات دست به فرافکنی زده و زمانی که احساس می‌کند رژیم صهیونیستی در موضع ضعف قرار دارد و دائماً از مقاومت منطقه متحمل شکست می‌شوند، با اتهام زنی به ایران و سایر کشورها تلاش دارد اذهان جامعه جهانی را به سمتی دیگر منحرف سازد تا در محیطی امن به سیاست‌های توسعه طلبانه منطقه ای خود را ادامه دهد.

رحیمی پیرامون برگزاری نشست سالانه امنیتی مونیخ و حضور وزیر خارجه کشورمان در آن خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به احترام شناختن حق ملت مظلوم فلسطین را در تمام مجامع بین‌المللی بر خود فرض می‌داند. مضاف به اینکه حفظ تمامیت ارضی فلسطین به مرکزیت قدس شریف موضوعی است که حتماً مقامات ایران و شخص ظریف در این نشست بر آن تأکید خواهند داشت و اتهامات زنی نخست‌وزیر اسراییل موجب عقب‌نشینی ما از آرمان فلسطین و محور مقاومت نخواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس بر ضرورت حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در نشست‌های بین‌المللی ازجمله کنفرانس امنیتی مونیخ، یادآور شد: تأثیر حضور مقامات ما در این‌گونه نشست‌ها این است که بی‌واسطه مواضع خود را در خصوص مسائل داخلی و بین‌المللی اعلام می‌دارند و از هرگونه دخل و تصرف دیگر طرف‌ها در رویکردهای ایران جلوگیری می‌کنند. بعلاوه مسئولان دستگاه دیپلماسی ما این امکان رادارند در برابر دوستان و دشمنان نظام اسلامی آخرین دستاوردها و پیشنهادها منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران را تشریح و تصریح نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها