خبرگزاریها و رسانه های خارجی در بازتاب حضور میلیونی مردم در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن از تاکید کردند که ایرانی‌ها تنها چند هفته پس از وقوع برخی اغتشاشات در این کشور، خیابان‌ها را به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب به لرزه در آوردند.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۹۶
بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن از نگاه رسانه های خارجی +عکس

به گزارش جام جم آنلاین؛ خبرنگار واشنگتن پست در توئتی با اشاره به حضور مردم در تظاهرات 22 بهمن نوشت : صدها هزار نفر در سالگرد پیروزی انقلاب به سمت میدان آزادی تهران در حال حرکت هستند.

همچنین آسوشیتدپرس ازتهران گزارش داد که مردم ایران روزیکشنبه به مناسبت سی ونهمین سالگردپیروزی انقلاب اسلامی 1979 ، به خیابان ها آمدند.

این خبرگزاری افزود: صدهاهزار نفر از تظاهرکنندگانی که در تهران شعارهای سنتی علیه ایالات متحده و اسرائیل سر می دادند، در میدان آزادی در مرکز این شهر گرد آمده اند و حسن روحانی رئیس جمهوری در این مراسم سخنرانی می کند.

آسوشیتدپرس نوشت: ایران درخارج از مرزهایش با موفقیت به بیرون راندن گروه داعش از عراق کمک کرد و به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه که با معارضان و مخالفانش درگیر است، برای بازپس گیری سرزمین هایش در جنگ طولانی این کشور، یاری نمود. اما در بعد داخلی، اقتصاد ایران هنوز به رغم توافق هسته ای بی سابقه 2015 با قدرت های جهانی، برای پیشرفت تلاش می کند.

شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز آمریکا نیز در انعکاس حضور مردم نوشت: ایرانی‌ها تنها چند هفته پس از وقوع برخی اغتشاشات در این کشور، خیابان‌ها را به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب به لرزه در آوردند.

شبکه خبری المیادین نیز در گزارشی از راهپیمایی 22 بهمن و سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد که انتظار می رود امروز شاهد راهپیمایی های بزرگ در سراسر ایران باشیم.
در گزارش این شبکه خبری عرب زبان از راهپیمایی 22 بهمن که در صدر اخبار آن قرار گرفته ، آمده است که میدان آزادی تهران برای سخنرانی « حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجتماع بزرگ راهپیمایان آمده شده است.

المیادین نوشت که آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرده اند که راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی امسال بسیار پرشورتر و چشمگیر خواهد بود.

خبرگزاری شینهوا نیز گزارش داد: مردم ایران برای محکوم کردن تهدیدهای آمریکا به خیابان آمدند این خبرگزاری با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نوشته است که چند روز پیش رهبر ایران از مردم خواسته بود برای محکوم کردن تهدیدهای آمریکا حضور گسترده‌ای در راهپیمایی داشته باشند.

شینهوا همچنین نوشته است: «صدها هزار نفر از ایرانی‌ها روز یکشنبه در راهپیمایی‌ای که در سرتاسر این کشور برای جشن ۳۹مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، شرکت کردند.»

این خبرگزاری افزود: «مردم ایران با تجمع گسترده در خیابان‌های شهرهای این کشور، شعارهای ضدآمریکایی و ضداسرائیلی سر داده و تصاویر آیت‌الله روح‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی و آیت‌الله علی خامنه‌ای جانشین او را حمل کردند.»

شبکه تلویزیونی "راشا تودی" روسیه نیز حضور حماسی مردم در جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب را به صورت زنده پوشش داد. واین حماسه را به جهان نمایش داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها