به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی این بانک به منظور اعمال کنترل دقیق تر بر مبادلات پولی بین بانکی، فراهم آوردن زمان و امکانات لازم برای رهگیری تراکنشها، جلوگیری از انجام انتقالات مشکوک به کلاهبرداری و پولشویی و از میان برداشتن زمینه سوءاستفاده از زیرساختهای پرداخت و تسویه برای فعالیتهای سوداگرانه، تغییراتی در سامانههای بین بانکی اعمال کرد.
تغییرات اعمال شده به شرح زیر است:
1. انتقالات سامانه «پایا» برای دستور پرداختهای مشتریان صرفاً یک بار در روز و در روزهای غیر تعطیل رسمی و در سیکل ساعت 15:45 پردازش و برای اعمال نتیجه به بانکهای مقصد ارسال میشود.
2. ارسال دستور پرداخت در «پایا» و «ساتنا» با تاریخ موثر روز تعطیل رسمی ممنوع است.
3. انتقالات سامانه «پایا» برای تسویه تراکنشهای کارتی «شاپرک» به صورت تجمیع مبالغ تراکنشهای روز قبل برای هر «شبا» صورت میپذیرد.
4. در روزهای غیرتعطیل رسمی، انتقالات سامانه «پایا» برای تسویه تراکنشهای کارتی «شاپرک» مربوط به روز قبل، صرفاً یک بار در روز و در سیکل ساعت 3:45 بامداد پردازش و برای بانکهای پذیرنده ارسال میشود. ضمناً ریز تراکنشهای پایانههای فروش «شاپرک» در ساعت 5:00 بامداد در اختیار بانکهای پذیرنده قرار میگیرد.
5. در روزهای تعطیل رسمی، انتقالات سامانه «پایا» برای تسویه تراکنشهای کارتی «شاپرک» مربوط به روز قبل، صرفاً یک بار در روز و در سیکل ساعت 15:45 پردازش و برای بانکهای پذیرنده ارسال میگردد. ضمناً ریز تراکنشهای پایانههای فروش «شاپرک» در ساعت 17:00 در اختیار بانکهای پذیرنده قرار میگیرد.
6. کارسازی دستور پرداخت مشتری به مشتری «ساتنا» در بانک مقصد، صرفنظر از زمان دریافت آن از مشتری توسط بانک مبداء، تا پایان وقت اداری تاریخ موثر دستور پرداخت صورت گرفته و تعهد انجام دستور پرداخت در این سامانه به صورت «همان روز» است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
علی میرزابیگی، در گفت و گو با «روزنامه جامجم»:
«جامجم» روشهای مواجهه با کودکان در فضای مجازی و ضرورت سواد رسانهای بزرگترها را بررسی کرده است
درگفتوگو با دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور بررسی شد
نادر قدیانی معتقد است به جای حمایت مستقیم از ناشر مخاطب یا نویسنده، باید از ترویج کتابخوانی در مدارس حمایت کرد