سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

ایران سناریوی خاصی برای خروج آمریکایی‌ها از برجام دارد

حسن هانی زاده، کارشناس ارشد سیاست خارجی، اقدام مقامات آمریکا برای اتهام‌زنی به ایران با دعوت از نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل را تحرکی با هدف خروج قطعی از برجام معرفی کرد.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۱۵
سناریوی هالیوودی آمریکا برای خروج از برجام/ آمریکا بگوید؛ موشک‌های ایران از کجا وارد یمن می‌شود؟

حسن هانی زاده در گفت و گو با جام جم آنلاین با اشاره به نمایش تبلیغاتی مقامات آمرکایی ضد ایران و برجسته سازی آن افزود: از مدتها قبل کاخ سفید به منظور گریز از افکار عمومی و کاهش فشارها بخاطر نقض برجام با یک جریان سازی کاملا هالیوودی تلاش می کند با وارد آوردن اتهامات موشکی به ایران و نیز همسو ساختن کشورهای عضو سازمان ملل متحد به نوعی با فرار رو به جلو از تعهدات برجامی خود شانه خالی کند.

وی در خصوص تکرار اتهام نیکی هیلی علیه ایران مبنی بر ارسال سلاح به یمن، تصریح کرد: 3 سال از محاصره همه جانبه یمن توسط نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی می گذرد. حال جامعه جهانی این سئوال را از مقامات آمریکایی دارد که چگونه ممکن است کشوری که از زمین و هوا محاصره است و حتی غذا و داوری سازمان ملل به آنجا نمی رسد اما موشک های ایرانی از کجا و چگونه به گروه انصار الله تحویل داده می شود؟!

این کارشناس سیاسی با رد هر گونه ارسال سلاح از سوی ایران به یمن و حمایت تسلیحاتی از حوثی ها خاطر نشان کرد: سه قدرت برتر دنیا یعنی آمریکا- انگلیس و فرانسه تاکنون انواع سلاحهای کشتار جمعی را به عربستان سعودی تحویل داده اند تا با آن مردم یمن را نابود کند آیا واقعا در این موضوع هم ایران دخالت دارد؟ با استدلال به همین اسناد تاکنون هیچ یک از سیاست های ضد ایرانی آمریکا قابل قبول اعضای شورای امنیت نبوده است.

وی در خصوص اینکه آیا اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به دعوت مقامات آمریکایی پاسخ مثبت خواهند داد، گفت: البته کشورهای عضو سازمان ملل تا اندازه ای تحت نفوذ آمریکا قرار دارند ولی همانگونه که همواره شاهد بودیم رویکرد ضد ایرانی شخص ترامپ با مخالفت جدی چین و روسیه مواجه شده است. بویژه اینکه الان اختلافات مسکو و واشنگتن بخاطر اعمال تحریم ها علیه روسیه تشدید شده و از این جهت کرملین مواضع سرسختانه تری در تقابل با کاخ سفید اتخاذ خواهد کرد.

هانی زاده یادآور شد: آمریکا تلاش دارد از این رهگذر با جلب نظر اعضای شورای امنیت آنها را برای تصویب یک قطعنامه ضد ایرانی اغنا سازد تا بستر و بهانه مناسب برای خروج به اصطلاح قانونی آمریکا با تمسک از یک سناریوی هالیوودی فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها