واکنش سفیر کشورمان به جنگ روانی به بهانه پرونده نازنین زاغری؛

دستگاه قضایی ایران با فشار خارجی ها، تسلیم نمی شود

رئیس کل دادگستری استان تهران، آخرین وضعیت پرونده قضایی نازنین زاغری را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۱۲۶۰۶
آخرین وضعیت پرونده نازنین زاغری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت پرونده نازنین زاغری گفت: نازنین زاغری در حال حاضر درحال سپری کردن محکومیتی است که دادگاه برایش تعیین کرده و صحبتی برای آزادی نشده است.

رئیس دادگستری استان تهران افزود: این فرد غیر از محکومیتی که هم‌اکنون در حال گذراندن آن است، یک پرونده اتهامی دیگر هم دارد که به دادگاه ارسال شده و در فرایند دادرسی دادگاه است.

وی به پرونده دیگر این فرد اشاره و تصریح کرد: پرونده مذکور اکنون در دادگاه مفتوح است و قضات مشغول بررسی آن هستند.هنوز تعیین وقت نشده است و در این مرحله قرار دارد.

قانون مجازات اسلامی پیش بینی شده است اگر کسانی بیش از ده سال محکومیت داشته باشند و نصف حبس را گذارنده باشند و دارای شرایط خاص باشند،می توانند از آزادی مشروط استفاده کنند.

محسنی اژه ای تصریح کرد: کسانی که محکومیت شان کمتر از این رقم باشد و یک سوم حبس را تحمل کرده باشند، از آزادی مشروط می توانند استفاده کنند.

نازنین زاغری تبعه ایرانی - انگلیسی است که ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی (ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد. وی دارای تابعیت مضاعف از انگلستان بوده و در سیستم آن کشور فعالیت می‌کرده است. زاغری مسئول آموزش خبرنگاری آنلاین بی‌بی‌سی فارسی بوده که با هدف جذب و آموزش افرادی برای فعالیت تبلیغی علیه ایران اقدام کرده است. چگونگی استفاده از ای‌میل‌ مستعار، پس‌وردهای پیچیده و طولانی، ذخیره‌سازی پس‌وردها و استفاده از نرم‌افزارهای رمزنگاری مطالب و اطلاعات، از جمله مواردی است که در این آموزش‌ها لحاظ می‌شده است و اساتید این دوره، افرادی چون مهدی یحیی‌نژاد (مدیر سایت بالاترین)، اردوان روزبه (رادیو کوچه) و محمود عنایت (مدیر گروه اسمال مدیا) هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها