مسی دیشب چه کرد؟ / «لیو» رکوردها را به آتش کشید+تصاویر

در هفته هجدهم لالیگای اسپانیا، از ساعت 18:45 دیشب بارسلونا در ورزشگاه نوکمپ به مصاف لوانته رفت و با سه گل این تیم را شکست داد.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۱۲
مسی دیشب چه کرد؟ /  «لیو» رکوردها را به آتش کشید+تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین ، لیونل مسی با گلزنی مقابل لوانته موفق شد تعداد گل هایش برای این تیم را به عدد ۳۶۵ برساند تا با رکورد گرد مولر که صاحب عنوان بیشترین گل‌ زده برای یک تیم باشگاهی در بین پنج لیگ برتر اروپا بود برابری کند. مسی همچنین در این بازی به آمار ۴۰۰ بازی برای بارسلونا دست یافت تا از نظر تعداد بازی در تاریخ این باشگاه پس از ژاوی و اینیستا در رده سوم قرار بگیرد.

اما این نابغه آرژانتینی دیشب یک رکورد جاودانه دیگر را هم شکست. تا دیروز فقط این پله اسطوره بی بدیل دنیای فوتبال بود که رکورد 100 گل را در دست داشت اما مسی دیشب به این رکورد هم رسید. در واقع مسی هم رکورد مولر را زد و هم رکورد پله را.

هواداران برزیلی عادت دارند در دیدار برابر آرژانتین شعار «هزار گل، هزار گل، هزار گل، هزار گل؛ تنها پله تنها پله» را سر بدهند اما دیگر نمی‌توانند این کار را انجام دهند چون لیونل مسی با گلزنی در دیدار بارسلونا و لوانته توانست به این رکورد تاریخی برسد.

۱۰۰۰ گل مسی:

بازی‌های رسمی با بارسلونا: ۵۲۷ گل ( 365 گلی که در ابتدای مطلب عنوان شد چیزی است که مسی را در پنج لیگ مطرح اروپایی یعنی لیگ برتر انگلیس، لالیگای اسپانیا، سری آ ایتالیا و لوشامپیونه فرانسه از لحاظ گلزنی با گرد مولر آلمانی برابر می کند. بقیه گل های مسی در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسیده است و در رکورد بین مسی و مولر که فقط مربوط به 5 لیگ اروپایی است لحاظ نمی شود.)

دیدارهای دوستانه با بارسلونا: ۳۴ گل

تیم ملی بزرگسالان: ۶۱ گل

تیم زیر ۲۳ سال: ۲ گل

تیم زیر ۲۰ سال: ۱۴ گل

تیم‌های پایه نیوولز اولد بویز و بارسلونا: ۳۳۹ گل

بازی‌های خیریه: ۲۳ گل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها