رئیس کل دادگستری استان تهران در مورد علت اختلاف آمار مراجع مختلف در رابطه با تعداد بازداشتی های اغتشاشات اخیر توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۱۱۱۰۶۲۲
علت اختلاف آمار بازداشتی های اغتشاشات اخیر / بعضی تحت نظرها آزاد شدند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این سوال که در چند روز اخیر مراجع مختلف آمارهای متفاوتی از بازداشتی های اغتشاشات اخیر ارائه دادند، بطوریکه معاون فرماندار بیش از ۴۵۰بازداشتی و مسئولان زندان تهران کمتر از ۱۰۰بازداشتی را اعلام کردند، تعداد کل بازداشتی های اخیر در استان تهران چقدر بوده است؟ گفت: اختلاف آمار ناشی از این است که افراد بعضا تحت نظر بودند و آزاد شدند و یا بعضا تحت نظرگاه های نیروی انتطامی بودند که برخی از اینها بلافاصله به زندان معرفی شدند.

این مقام قضایی افزود: اینکه مراجع مختلف امار متفاوت بدهند به لحاظ وضعیت آمار و اطلاعاتی است که از منابع مربوطه به اینها می رسد، بنابراین قابل توجیه است.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: هنوز از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، دادستانی و سپاه آمار جمعی نگرفته ام.

وی با بیان اینکه این پرونده در مرحله ابتدایی قرار دارد، افزود: در مرحله دستگیری ها دادسرا ی تهران اقدامات قضایی را انجام می دهد. دادستان تهران باید آمار دقیقی از بازداشتی ها داشته باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه مردم با بصیرت در برابر آشوبگران و کسانی که به اموال عمومی لطمه می‌زنند، ایستاده اند، اظهار داشت: مردم با رعایت هوشیاری، قاطعانه خواهند ایستاد و عده‌ای قلیل نمی‌توانند در برابر ملت غیور ایران اسلامی، تاب مقاومت داشته باشند و تشکیلات قضایی نیز با بکارگیری کلیه ظرفیت‌های قانونی موجود بویژه قضات شجاع و با انگیزه در سطوح مختلف، با اخلال گران در نظم و امنیت عمومی برابر مقررات قانونی، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

معاون سیاسی فرماندار تهران هفته گذشته در رابطه با تعداد بازداشتی های استان تهران اعلام کرده بود فقط در سه روز ۴۵۰ نفر بازداشت شدند. طی روزهای اخیر روش برقرارکنندگان نظم و امنیت ارشاد و تذکر بوده و در صورتی که افراد اصرار به اقدامات غیرقانونی می‌کردند، مجبور به بازداشت آنها می‌شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها