رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از کاهش حدود۲۰۰۰تومانی نرخ هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری خبر داد وگفت:میانگین قیمت هرکیلوگرم ازاین محصول درب مرغداری به ۵۳۰۰تومان رسیده است.
کد خبر: ۱۱۰۹۵۲۲
کاهش ۲۰۰۰تومانی نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، ناصر نبی پور از کاهش حدود ۲۰۰۰ تومانی قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری خبر داد و گفت: میانگین قیمت هرکیلوگرم از این محصول درب مرغداری به ۵۳۰۰تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه این اواخر، میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری تا ۷۰۰۰ تومان نیز رسیده بود، افزود: طی سه روز گذشته، قیمت حدود ۲۰۰۰ تومان کاهش یافته است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره دلایل کاهش قیمت تخم مرغ در بازار توضیح داد: واردات و عرضه زیاد به بازار از جمله دلایلی است که سبب شده قیمت این محصول کاهش یابد.

نبی پور اضافه کرد: همچنین تعزیرات به بازار تخم مرغ ورود و قیمت این کالا را درب مرغداری ۵۳۰۰ تومان تعیین کرده است و اعلام کرده هیچ تولیدکننده ای اجازه ندارد تخم مرغ تولیدی خود را به قیمتی بیش از این میزان عرضه کند.

وی با بیان اینکه با قیمتی که تعزیرات تعیین کرده، تولیدکنندگان ضرر نمی کنند، ادامه داد: اگرچه با این قیمت، تولیدکنندگان ضرر نمی کنند اما سود هم نمی کنند و تولید برایشان صرفه اقتصادی ندارد؛ به همین دلیل طی روزهای اخیر مرغداران مرغ های پیری را که تولید تخم مرغ ‌شان حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد است، دارند به کشتارگاه می فرستند، چون نگهداری این مرغها زمانی که قیمت تخم مرغ نزدیک به کیلویی ۶۰۰۰ تومان بود صرف داشت و هم اکنون برای آنان به صرفه نیست.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره اینکه آیا فرستادن مرغ های پیر به کشتارگاه باعث کاهش بیشتر تولید تخم مرغ در کشور نخواهد شد و ما را در این زمینه دچار مشکل نمی کند؟، گفت: برای تنظیم بازار و کنترل قیمت، واردات در حال انجام است.

نبی پور با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی در مردادماه امسال قیمت تخم مرغ را درب مرغداری کیلویی ۴۵۶۰ تومان تعیین کرده بود، افزود: آن زمان قیمت نهاده های دامی در بازار افزایش نیافته بود اما طی ماه های اخیر ما شاهد رشد چشمگیر قیمت نهاده ها در بازار بوده ایم و باید قیمت تخم مرغ ۵۶۰۰ تا ۵۷۰۰ تومان تعیین می شد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت باید براساس شرایط روز بصورت منطقی تعیین شود، تصریح کرد: قیمت باید به گونه ای تعیین شود که علاوه بر حمایت از مردم، حامی تولیدکننده هم باشد؛ ضمن اینکه برای واردکنندگان، قیمت واردات هرکیلوگرم تخم مرغ بیش از ۶۰۰۰ تومان تمام می شود، بنابراین با این قیمتی که تعیین شده، واردات هم عملا صرفه اقتصادی ندارد و از رغبت آنان برای واردات می کاهد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه براساس آمار گمرک بیش از ۱۱۶ تن تخم مرغ در یک هفته اخیر وارد کشور شده است، گفت: واردات همچنان ادامه دارد و محموله های دیگری در راه هستند که بزودی وارد کشور خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها