نماینده اورامانات در مجلس خبر داد:

فوت چند نفر در مناطق زلزله‌زده به دلیل سرمازدگی

نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب:

هیچ گزارشی از سرمازدگی و خودکشی در مناطق زلزله زده نشده است

نماینده مردم قصر شیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب نسبت به اخبار منتشر شده مبنی بر خودکشی زلزله زدگان و مرگ ناشی از سرمازدگی آن‌ها واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۰۴۹
هیچ گزارشی از سرمازدگی و خودکشی در مناطق زلزله زده نشده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب درباره برخی اخبار مبنی بر مرگ چندین نفر به علت سرمازدگی و خودکشی در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: تحقیقات کاملی در این زمینه انجام دادیم و متوجه شدیم که این اخبار صحت ندارد و برخی به دنبال جوسازی هستند.


نماینده سرپل ذهاب و قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع را از فرماندار نیز پیگیر شدیم، او نیز مرگ شماری از مردم زلزله زده ناشی از سرمازدگی و خودکشی را در منطقه سرپل ذهاب، قصر شیرین و گیلانغرب رد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات خوب وزارت بهداشت در حوزه سلامت جسم و روان مردم عنوان کرد: خوشبختانه تیم های سلامت روان در منطقه حضور داشتند و به افرادی که آسیب روحی دیده بودند کمک می کردند، افزون بر این مردم کرمانشاه مقاوم بوده و تسلیم رضایت خداهستند و به طور قطع با ایمان راسخی که دارند می توانند در برابر سختی ها و مشکلات مقاومت کنند.

تجری افزود: مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه درد و آلام بسیاری دیده اند اما به قدری مقاوم هستند که هرگز دست به اقداماتی چون دست به خودکشی نمی زنند.

نماینده سرپل ذهاب و قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حوزه شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصر شیرین که بیشترین آسیب را در زلزله غرب کشور دیدند حتی یک مورد مرگ ناشی از سرمازدگی و خودکشی گزارش نشده است و ما آن را رد می کنیم.

وی به رکورد ثبت شده در خدمت رسانی اورژانس و وزارت بهداشت در مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و افزود: به گفته صلیب سرخ جهانی، اورژانس و وزارت بهداشت در مرحله نجات و انتقال مصدومان و مجروحان و خدمت رسانی به مردم در بیمارستان ها رکوردی ثبت کرده اند .

تجری ادامه داد: وزارت بهداشت و به ویژه اورژانس خدمات ارزنده ای به مردم زلزله زده کرمانشاه ارائه کردند و نیروهای پزشکی و روانشناس به موقع در منطقه حضور پیدا کردند و تمام این خدمات در خاطره مردم زلزله زده ثبت شد و فراموش شدنی نیست.

نماینده سرپل ذهاب و قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علی رغم اینکه ویرانی ها، کمبودها و مشکلات مردم در مناطق زلزله زده بسیار است اما زحمات اورژانس و وزارت بهداشت به قدری برای مردم آرام بخش بوده است که همیشه از این حوزه قدردان هستند.

وی گفت: ما از وزیربهداشت برای خدمات رسانی مطلوب به زلزله زدگان تشکر می کنیم، کولیوند به عنوان سرپرست اورژانس کشور در روز اول زلزله حماسه ای رقم زد و با هماهنگی و مدیریت خوب موجب شد کمترین آسیب و فشار روحی به مجروحان حادثه وارد شود.

تجری ادامه داد: اعزام به موقع و توانبخشی مجروحان اقدامات خوبی بود که اورژانس انجام داد و هنوز نیز خدمات بهداشتی- درمانی و فوریت های پزشکی به مردم زلزله زده داده می شود.

نماینده سرپل ذهاب و قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وزیربهداشت و تمام مسئولان با تمام توان در تلاش هستند تامردم در مناطق زلزله زده در حوزه سلامت مشکلی نداشته باشند، هر چند در بخش های دیگر مشکلاتی وجود دارد اما در حوزه خدمات بهداشتی- درمانی مشکلی نداریم.

وی به حضور نماینده وزیربهداشت در منطقه زلزله زده غرب کشور اشاره کرد و گفت: تنها وزارتخانه ای که نماینده ویژه وزیر در منطقه حضور دارد، وزارت بهداشت است و این حس مسئولیت، نوع دوستی، تعهد و اخلاق مداری دکتر هاشمی را می رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها