روایتی منتشر نشده از دیدار رهبر انقلاب با نمایندگان ستاد‌های انتخاباتی در سال 88

ابطال انتخابات، یعنی زدن توی دهن مردم

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به مناسبت سالگرد حماسه 9 دی، بخش‌هایی از متن و حواشی جلسه رهبر انقلاب با نمایندگان ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری، چهار روز بعد از انتخابات سال 88 را منتشر کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۱۰
ابطال انتخابات، یعنی زدن توی دهن مردم

در بخشی از این مطلب آمده است: رهبر انقلاب در جواب یکی از این افراد چنین می‌گویند «شما می‌گویید مردم عصبانی‌اند. این طبیعی است... شما خیال می‌کنید وقتی که آقای خاتمی با 20 میلیون رأی پیروز شد، یک عده‌ای عصبانی نبودند؟ خب چرا، آنها هم عصبانی بودند. آنها هم همین حرف را می‌زدند. آنها هم همین داعیه‌ها و طلبکاری‌ها را می‌کردند. همان وقت به من هم مراجعه کردند. یکی از مسئولان عالی‌رتبه‌ آن روز آمد پیش من و از من خواست که آقا این انتخابات را ابطال کنید. من آنچنان تشری زدم که به نظرم بعد از آن بین ما و آن مسئول هنوز هم درست اصلاح نشده...»

در بخشی دیگر از این مطلب آمده است: رهبر انقلاب با توجه به عدم ارائه‌ مستندی مبنی بر جابه‌جایی آرا در انتخابات که طبق قانون موجب ابطال انتخابات خواهد شد، تأکید می‌کنند: «شما بدانید، یقین کنید... اگر همه هم جمع بشوند بگویند ابطال، من قبول نخواهم کرد. ابطال، یعنی زدن توی دهن مردم. چهل میلیون آدم آمدند پای صندوق رأی دادند، من بگویم شما غلط کردید رأی دادید؛ چنین چیزی مگر ممکن است؟ مطلقاً من این را قبول نخواهم کرد. .... من به آقای مهندس موسوی هم گفتم. ایشان هم از من قبول کرد که راه، راه قانونی است. از همان طریق قانونی مشی کنند، من هم قرص و محکم پشتش می‌ایستم. شما بدانید من با آقایان شورای نگهبان و با آقایان وزارت کشور رودربایستی ندارم. می‌ایستم پایش تا این‌که این قضیه حل بشود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها