اختصاصی جام جم آنلاین / مرور یک سال فعالیت های جنجالی رئیس جمهور آمریکا

ترامپولوژی یک ساله

رئیس جمهور آمریکا با انتشار یک توییت تمسخرآمیز درباره گرمایش جهانی، انتقاد شدید گروهی از دموکرات‌ها را برانگیخت.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۱۱
توییت تمسخرآمیز ترامپ درباره تغییرات اقلیمی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نشریه هیل، تعدادی از نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا از توییت طعنه آمیز «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور درباره گرمایش جهانی به شدت انتقاد کردند.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه در حساب توییتر خود نوشت: شاید بتوانیم کمی از گرمایش جهانی را که قرار بود کشور ما و نه کشورهای دیگر چندین تریلیون دلار پول صرف آن کند برای گرم شدن در مقابل کاهش دما استفاده کنیم. در شرق آمریکا ممکن است سردترین شب سال نوی ثبت شده در تاریخ این کشور را داشته باشیم.

این توییت ترامپ انتقاد قانونگذاران دموکرات را برانگیخت. «الیزابت وارن»، سناتور دموکرات ماساچوست در سنای آمریکا در توییتر خود نوشت: ما یک «تعهد اخلاقی» برای حفاظت از کره زمین برای فرزندان و آیندگان خود داریم.

«کامالا هریس»، دادستان کل کالیفرنیا نوشت: تغییرات آب و هوایی وجود دارد و یک تهدید برای کشور و سیاره ما محسوب می شود. کاملا مشخص است که دولت کنونی آمریکا هیچ تلاشی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی انجام نمی دهد.

«شلدون وایت هاوس»، سناتور دموکرات ایالت رودآیلند خطاب به دونالد ترامپ نوشت: این واقعا خجالت آور است. مشخص است که حقایق برای شما ارزشی ندارد. در اینجا یک مقاله از دولت خودت را که نشان می دهد تغییرات آب و هوایی به خاطر فعالیت های انسانی ایجاد شده است برایت می گذارم. تغییرات آب و هوایی عواقب زیان باری برای سلامت، اقتصاد و محیط زیست به دنبال دارد.

نمایندگان دموکرات دیگری هم از جمله «تد لیو»، «کاتلین رایس» و «پرامیلا جایاپال» در حساب های توییتر خود از این توییت طعنه آمیز ترامپ درباره گرمایش جهانی انتقاد کردند. کاتلین رایس با انتقاد شدید از رئیس جمهور آمریکا نوشت که او همانند یک کودک توییت می کند.

دونالد ترامپ از زمان ورود به رقابتهای انتخاباتی از مخالفان سرسخت توافق آب و هوایی پاریس بود و وعده داد که با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، آمریکا را از این توافق زیان بار خارج خواهد کرد. وی در تابستان این وعده خود را عملی کرد و از خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها