بازار مالی، بازار رسمی و سازمان یافته‌ای است که در آن عملیات انتقال وجوه از افراد و واحدهایی که با مازاد منابع مالی مواجه هستند به افراد و واحدهای متقاضی منابع صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۵۰
پیشگامی موسسه اعتباری نور در ارائه خدمات متنوع

پویایی و خلاقیت از ویژگی‌های عمده بازارهای مالی است و هر روز بنا به ضرورت ابزارهای مالی جدیدی طراحی و عرضه می‌شود. سرمایه‌گذاران نیز با توجه به توان مالی، میزان انتظار از منافع آتی سرمایه‌گذاری و میزان ریسک پذیری شان، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب می‌کنند. در هر نظام اقتصادی بخش‌های مالی و حقیقی به عنوان مکمل یکدیگر عمل می‌نمایند. عدم کارآیی هریک، ناکارآیی دیگری را به دنبال دارد. در کشورهای توسعه یافته، بخش‌های مالی و حقیقی ارتباط معنا داری با یکدیگر دارند به خصوص بخشی از فعالیت‌های مالی که به تجهیز منابع و هدایت آن به سوی طرح‌های سرمایه‌گذاری می‌پردازد، تاثیر بسزایی در رشد بخش حقیقی دارد. دستیابی به رشد بلندمدت و مداوم اقتصادی، نیازمند تجهیز و تخصیص بهینه منابع در سطح اقتصاد ملی است و این مهم بدون کمک بازارهای مالی به سهولت امکان‌پذیر نیست.
اشخاص حقوقی که در بازار پول مشغول به فعالیت می‌باشند، نهادهای مالی بانکی (بانک‌های تجاری و تخصصی) و نهادهای مالی غیر بانکی (موسسات مالی و اعتباری و... ) می‌باشند. این نهادها در حقیقت بار اصلی نظام مالی را بردوش می‌کشند و نقش تعیین کننده‌ای در هدایت منابع به سمت تولید و ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد دارند. در واقع آنها با فعالیت‌های بی وقفه خود در تجهیز منابع مالی کوتاه مدت و بلندمدت (پس‌اندازهای خرد اشخاص) در پایین آوردن خطر سرمایه‌گذاری، تخصیص بهینه منابع، کاهش هزینه‌های معاملاتی و در نهایت رشد و رونق اقتصادی کشور نقش اساسی ایفا می‌نمایند.
موسسه اعتباری نور به مانند دیگر موسسات مجاز و به عنوان موسسه پیشرو در ارائه این خدمات و به عنوان یک نهاد مالی غیر بانکی، موسساتی هستند که به عنوان واسطه وجوه در بازارهای مالی به فعالیت طبق آیین‌نامه مقررات تاسیس و نحوه فعالیت موسسات مالی و اعتباری، این موسسات از طریق جذب انواع سپرده‌های مجاز بانکی و استفاده از سایر ابزارهای مالی به تجهیز منابع مبادرت نموده و این منابع را به اعطای تسهیلات اعتباری اختصاص داده یا به هر نحو دیگری بنا به تشخیص بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب قانون، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی عملیات بانکی بدون ربا واسط بین عرضه کنندگان و متقاضیان منابع مالی می‌شوند.


برخی از فعالیت‌ها و خدماتی که موسسات اعتباری نور ارائه ارائه می کند، عبارتند از:


۱ - تامین مالی و وام‌دهی تجاری در بخش تولید:
- تامین مالی در مقابل به وثیقه گرفتن دارایی‌های قابل وصول؛
- تامین مالی از طریق وام دهی تجاری؛
- تامین سرمایه برای آغاز کارهای تولیدی؛
- فعالیت در امر پیش خرید محصولات.


۲ - ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان
- صدور کارت اعتباری و بدهی؛
- تسهیل نقل و انتقال وجوه از طریق ابزارهای الکترونیک (اینترنت ، تلفن و...)


۳ - فعالیت در امور سرمایه‌گذاری
-مشارکت مستقیم در سرمایه‌گذاری‌ها
- تشکیل صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری و ...


توانگری‌ مالی، شفافیت معاملات و اطلاعات موسسه اعتباری نور و در یک کلمه قابل تکیه بودن اطلاعات و قدرت مالی آن سبب روزافزونی اعتماد مشتریان به موسسه گردیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها