کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

یک سفارتخانه در قدس نباید باز باشد

نخست وزیر ترکیه از دونالد ترامپ به خاطر تهدیدش برای قطع کمک‌های مالی به کشورهایی که به قطعنامه سازمان ملل در خصوص بیت‌المقدس رای مثبت داده‌اند به شدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۵۷
نخست وزیر ترکیه خطاب به ترامپ: حواستان را جمع کنید!

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، بنعالی ییلدیریم گفت: آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در کنار ۱۴ عضو این شورا تنها ماند و کار به جایی رسید که کسانی را که برخلاف آمریکا رای داده بودند، تهدید کرد.

وی افزود: به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور آمریکا با گفتن این حرف که اگر برخلاف خواست آمریکا رای دادید به شما پول نمی‌دهم امور را از مسیر خود خارج کرده است، حواستان را جمع کنید.

نخست وزیر ترکیه در سخنان خود در نشست علما در دانشگاه فنی استانبول از ترامپ خواست درک بیشتری نشان دهد.

ییلدیریم گفت: همه کشورها حاکمیت و استقلال خود را دارند و حق دارند انتخاب کنند قدرتمند بودن به این معنا نیست که شما درست می‌گویید.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تهدید کرده کمک مالی به تمام کشورهایی که حاضر به محکومیت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در به رسمیت شناختن بیت‌ المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل نشدند را لغو می کند.

ییلدیریم درباره دیدارش از بنگلادش و کمپ آوارگان روهینگایی نیز وضعیت آنها را بسیار بد خواند و گفت: این آوارگان از همه چیز محروم هستند. ما امیدواریم که این فاجعه انسانی هرچه زودتر پایان یابد.

نخست وزیر ترکیه درباره معاهده امضاء شده میان بنگلادش و دولت میانمار برای بازگشت آوارگان روهینگایی به استان راخین گفت: اجرای این معاهده به پشتوانه سازمان ملل نیاز دارد. ۶۵ میلیون آواره در سراسر جهان هستند و این یک مساله جهانی است که با ساختن دیوارهای بلند حل و فصل نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها