کنگره آمریکا با عدم اقدام برای وضع مجدد تحریمها علیه ایران طی ضرب الاجل مقرر، تصمیم گیری درباره این موضوع را بار دیگر به رئیس جمهور این کشور واگذار کرد.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۷۴
کنگره آمریکا توپ برجام را باردیگر به زمین ترامپ انداخت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، دستیاران کنگره و کاخ سفید آمریکا روز سه شنبه اعلام کردند که کنگره این کشور اجازه خواهد داد ضرب الاجل تعیین شده برای وضع مجدد تحریمها علیه ایران بدون هیچگونه اقدام تقنینی سپری شود و بدین ترتیب، توافق بین المللی منعقده میان تهران و شش قدرت جهانی (برجام) دست کم بطور موقت دست نخورده باقی بماند.

در ماه اکتبر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از تأیید پایبندی تهران به توافق هسته ای- منعقده در سال ۲۰۱۵- خودداری کرد. این اقدام جنجالی ترامپ به کنگره آمریکا مهلتی ۶۰ روزه داد تا در مورد وضع مجدد تحریمها علیه ایران تصمیم بگیرد.

حال با انقضای این مهلت زمانی در روز چهارشنبه، رهبران کنگره آمریکا اعلام کرده اند که هیچ قصدی برای ارائه قطعنامه ای در جهت وضع مجدد تحریمها ندارند و دستیاران نیز می گویند که قانونگذاران اجازه می دهند این ضرب الاجل بدون هیچگونه اقدام مؤثری به پایان رسد.

بدین ترتیب، کنگره آمریکا توپ برجام را باردیگر به داخل زمین ترامپ پرتاب می کند و این بار اوست که باید در اواسط ماه ژانویه در خصوص لغو مجدد تحریمها علیه بخش انرژی ایران تصمیم گیری نماید.

گفتنی است یک مقام بلندپایه دولت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که کاخ سفید قصد دارد در شرایط فعلی و بدون درخواست برای وضع مجدد تحریمها علیه ایران، تصمیم گیری در مورد این موضوع را به کنگره بسپارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها