پارک های علم و فناوری سراسر کشور در مستند ترکیبی «فناوران دانش» معرفی می شود.
کد خبر: ۱۱۰۱۲۱۱
«فناوران دانش» به شبکه چهار می آیند

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه چهار سیما، مستند «فناوران دانش» کاری از گروه دانش شبکه چهار سیما است که با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از امروز در 52 قسمت 25 دقیقه ای به روی آنتن می رود.

به گفته تهیه کننده و کارگردان برنامه فناوران دانش، این مستند تلویزیونی به معرفی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کل کشور می پردازد و تلاش می کند تا مسیری که نخبگان ایرانی برای صرف جمله «خواستن توانستن» است را پیموده اند، نشان دهد.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر سند چشم انداز 20 ساله آیتم اصلی این برنامه به فناوری و صنایع داخلی خلاق می پردازد، یکی دیگر از اهداف برنامه معرفی واحد های فناور و شرکت های دانش بنیان مسقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد برای جذب سرمایه گذاری روی آنها می باشد.

عبدالله عبدی درباره ایده ساخت برنامه گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در دهه اخیر در خصوص جنبش نرم افزاری و همچنین تولید ثروت از طریق تولید علم، تصمیم گرفتیم تا برنامه ای تولید کنیم تا مخاطبان با آخرین تحولات فناوری کشور در تمامی زمینه ها آشنایی محسوسی پیدا کنند و همچنین با ایجاد شیوه های نوین بصری سعی شده تا در بیننده روحیه خواستن توانستن است، القاء شود.

تهیه کننده برنامه فناوران دانش افزود: اجرای این برنامه را باران نیکراه دانشجوی دکتری فیزیک اتمی بر عهده دارد و در اولین قسمت از این مستند تلویزیونی به استان یزد سفر کرده ایم و مخاطبان در این برنامه با پارک علم و فناوری یزد و تحقیقات انجام گرفته دراین مرکز آشنا می شوند.

عبدی ادامه داد: فناوران دانش به منظور نشان دادن توانمندی نخبگان کشور از دریای خزر تا خلیج همیشه فارس و از شرق تا غرب کشور را خواهد پیمود و در هر برنامه به یک استان سفر می کند.

«فناوران دانش» از امروز، یکشنبه ها و سه شنبه ها ساعت 19 از شبکه دانایی پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها