همگروهی تیم ملی فوتبال ایران با اسپانیا برای آنهایی که آرزوی صعود ایران به مرحله بعد جام جهانی را داشتند چندان خوشایند نبود.
کد خبر: ۱۰۹۹۸۰۷
دیوید دخه آ به ایران که رسید بهترین دروازه بان جهان شد!

به گزارش جام جم آنلاین ، ماتادورها به عنوان قهرمان جام جهانی 2010 و یکی از قدرتمندترین تیم های ملی فوتبال جهان حریفی ترسناک برای شاگردان کی روش خواهد بود. یکی از نقاط قوت این تیم دیوید دخه آ است، سنگربانی که هم اکنون در منچستریونایتد بازی می کند.

سایت تاک اسپورت دیوید را برترین دروازه بان کنونی جهان معرفی می کند. در واقع باید گفت او نفر اول همه گلر های دنیاست.

سلطه ایکر کاسیاس که سال ها گلر شماره یک دروازه اسپانیا بود خیلی وقت است به پایان رسیده. بوفون اسطوره ایتالیایی ها در جام جهانی حضور ندارد. مانوئل نویر که تقریبا از دور خارج شده است. تیبوت کورتوآ سنگربان بلژیکی چلسی که ضعف های فراوانی از خود در دروازه نشان می دهد. بقیه هم مثل تراشتگن، ناواس، هوگو لوریس و ... هم به سطح دخه آ نمی رسند. او اکنون برترین دروازه بان جهان است. این گلر 27 ساله اکنون در اوج آمادگی به سر می برد. در دیدار اخیر منچستریونایتد با آرسنال که با برتری سه بر یک شیاطین سرخ شهر منچستر همراه بود دخه آ 15 مرتبه سیو کرد که رکوردی تازه در این فصل از رقابت های لیگ برتر انگلیس محسوب می شود. او در این دیدار به خوبی ثابت کرد که چرا اکنون برترین دروازه بان دنیای فوتبال است. سایت دیلی میل درباره دخه آ مقاله ای منتشر کرده و او را بی شک برترین دروازه بان جهان قلمداد می کند:

دخه آ چگونه چشم فرگوسن را گرفت؟

سرالکس فرگوسن دروازه بان اسطوره ای و سابق منچستریونایتد در کل دورانی که هدایت شیاطین سرخ را بر عهده داشت فقط دو مسابقه را در کنار یونایتد نبود. یک بار در سال 2000 که قصد شرکت در مراسم ازدواج پسرش را داشت و یک بار هم برای اینکه به اسپانیا برود و بازی دروازه بان جوان و 19 ساله ای به نام دیوید دخه آ را از نزدیک ببیند. در نهایت دیوید در سال 2008 به منچستریونایتد ملحق شد، آن هم زمانی که فن درسار -دروزاه بان هلندی- به مرز بازنشستگی رسیده بود. فرگوسن خوب می دانست که او انتخاب درستی برای یونایتد است. در واقع ابتدا همه چیز از سه دی وی دی آغاز شد. زمانی که فرگوسن بازی های این دروازه بان نوجوان را در ترکیب اتلتیکومادرید دید تصمیم نهایی اش را گرفت تا به اسپانیا برود و از نزدیک او را مورد ارزیابی قرار دهد. بله ، او انتخاب درستی برای جانشینی فن درسار بود. فرگوسن به خصوص بازی او را مقابل والنسیا پسندید.

آن 65 دقیقه سرنوشت ساز

فقط 65 دقیقه طول کشید تا فرگوسن به این نتیجه برسد دخه آ انتخاب مناسبی برای تیم تحت هدایتش بود. دیوید در دیدار با والنسیا آرامش، تمرکز و انعطاف پذیری خود را در دیدار با والنسیا نشان داد، آن هم در حالی که فقط 19 سالش بود. او در یک صحنه آن چنان سیو ماهرانه ای از خود نشان داد که فرگوسن بیشتر برای خریدش مصمم شد. سرالکس برای اینکه 19 میلیون پوند صرف خرید این بازیکن شود واقعا باید تصمیم شجاعانه ای می گرفت. مرد اسکاتلندی منچستریونایتد همیشه برای جذب بازیکنان جوان و زیر 20 سال صبوری به خرج می داد اما این برای نخستین بار بود که برای یک دروازه بان اقدام می کرد.

دخه آ دروازه بانی فیزیکی محسوب می شود ، با این حال باشگاه یونایتد باز هم برنامه های زیادی برای این دروازه بان آماده در سر داشت و می خواست او بیشتر پیشرفت کند. "فرگی" همیشه دخه آ را تشویق می کرد. نه فقط یکبار، که بارها و بارها. سرمربی اسطوره ای یونایتد بارها دخه آ را در مواقع افت شدید به حال خودش گذاشت اما هرگز نه او را کنار گذاشت و نه بر سرش فریاد کشید.

آرام ترین مرد زمین

حالا به دیوید نگاه کنید، او همانقدر که آرامش دارد از کیفیت بالایی هم برخوردار است. در دیدار با آرسنال نیز باز هم بهترین بودن خود را به همه نشان داد. بارها سیو کرد و پنالتی گرفت. بی شک دیوید برترین دروازه بان کنونی جهان است. اکنون تنها کسی که می تواند با او برابری کند شاید تیبوت کورتوآ (سنگربان بلژیکی چلسی) باشد. دخه آ باید آنقدر جلو برود تا به پیتر اشمایکل اسطوره ای برسد. اشمایکل در 27 سالگی به یونایتد پیوست، فن درسار در 35 سالگی اما دیوید اکنون در 27 سالگی چندین سال در یونایتد بازی می کند و در دوران اوج خود هم به سر می برد. اکثر کارشناسان این را می گویند: «هیچ دروازه بانی حتی به نزدیکی سطح او هم نمی رسد.»

یک ویژگی دیگر دیوید، زاویه شناس!

ویژگی های خوب دخه آ فقط آرام بودن و با کیفیت بودن نیست. او درون دروازه این توانایی را دارد که از هر زاویه ای موقعیت ها را مهار کند. (برای درک این موضوع باز هم به آخرین درخشش او یعنی دیدار با آرسنال برمی گردیم). دیوید انگار در طول یک بازی تمام مسائل ریاضی را هم حل می کند. به سرعت موقعیت جغرافیایی درست را انتخاب می کند. انسجام فوق العاده ای در او دیده می شود. به خوبی زاویه مناسب را تشخیص می دهد. هر دروازه بانی این ویژگی را ندارد.

بهترین دخه آی همه دوران

دیوید خیلی زیاد پیشرفت کرده است. حالت ساکنی در او دیده نمی شود و مدام پیشرفت می کند. تسلطش به دروازه واقعا مثال زدنی است. اما همین دروازه بان با تمام ویژگی های خوب باز هم می تواند رو به جلو حرکت کند و به یکی از بزرگ ترین اسطوره های فوتبال دنیا تبدیل شود، همان راهی که کاسیاس رفت؛ همان راهی که بوفون پیمود. چرا او نتواند؟

منبع: دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهمان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
۰
۰
همان راهی كه اشمایكل بزرگ رفت !
حداقل قیمتش 200 میلیون پوند است !
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها