حوادث تهران؛ مفسد فی‌الارض

آزارگر ۲۰ زن و کودک اعدام شد

مرد متجاوز که در پوشش پستچی بیش از 40 زن را قربانی نیت شیطانی خود کرده بود با تائید حکم اعدامش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۷۰
اعدام پستچی قلابی به اتهام تجاوز به 40 زن

به گزارش جام‌جم، پرونده موسوم به پستچی متجاوز، در تیر ماه 91 با شکایت تعدادی از زنان و دخترانی که مورد تجاوز و سرقت اموال قرار گرفته بودند، مطرح شد و پس از بررسی‌های پلیسی، متهم در یکی از روستاهای شهرستان صومعه‌سرای استان گیلان شناسایی شد.

کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران در ساعت 22 نوزدهم دی 92 وی را در یک درگیری دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. پس از انتشار تصویر متهم در رسانه‌ها، تعداد شکات این متهم به بیش از 40 نفر رسید و بررسی زندگی خصوصی این متهم هم نشان داد او صاحب دو همسر و دو فرزند است و در کارهای ساختمانی فعالیت داشته است.

بعد از انجام بازجویی‌ها، پرونده در دادسرای ناحیه 21 بررسی شد و متهم به هر 40 فقره تجاوز اقرار کرد.

متهم وقتی مقابل شاکیان قرار گرفت اتهام خودش را قبول کرد و گفت: شیشه مصرف می‌کردم و به همین دلیل چیزی به یاد نمی‌آوردم؛ چند روزی که از بازداشتم گذشت و آثار شیشه از بین رفت همه چیز یادم آمد؛ تجاوزها را وقتی انجام می‌دادم که شیشه مصرف می‌کردم؛ شیشه باعث می‌شد همه چیز را فراموش کنم. دنیا دیگر برایم شکل دیگری داشت.

پرونده این متهم با صدور کیفرخواست به اتهام افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب اعمال منافی عفت و تعرض و تجاوز به 40 نفر از دختران و زنان شوهردار، برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد اما با توجه به اتهام افسادفی الارض برای متهم، قضات با صدور قرار عدم صلاحیت، پرونده را به دادگاه انقلاب ارسال کردند.

رسیدگی به این پرونده به شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محول شد و نهایتا پس از تشکیل چند جلسه، دادگاه متهم را براساس ماده 286 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 مفسد فی الارض تشخیص داد و به اعدام در ملأعام محکوم کرد.

پرونده با اعتراض متهم به حکم صادره به دیوان عالی کشور ارسال شد و شعبه دیوان نیز پس از بررسی، حکم صادره را نقض کرد و برای رسیدگی در شعبه هم عرض به دادگاه انقلاب بازگرداند.

این بار متهم در شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد و دوباره اتهامش را انکار کرد. شکات نیز به طرح شکایت خود پرداختند. یکی از شاکیان گفته بود: متهم ساعت 15 روز سیزدهم شهریور 91 زنگ آیفون واحد ما را به صدا درآورد و گفت پستچی است و به بهانه تحویل دادن سند از من خواست به در مجتمع مراجعه کنم. وقتی به مقابل در رسیدم، این شخص ادعا کردکه سند را به همسایه طبقه بالایی تحویل داده و باید سند را از همسایه گرفته و رسیدش را به وی تحویل دهم. به داخل آسانسور برگشتم که قبل از بسته شدن در آسانسور، با چاقو به سمت آسانسور آمد و مانع بسته شدن در شد و ضمن فحاشی، چاقو را به سمت گلو و صورتم گرفت و...

شاکی دیگر هم با شناسایی متهم گفت: متهم بعد از ورود به ساختمان چاقویی زیر گلویم گذاشت و مدعی شد که پنج نفر را کشته است. او مرا به داخل آپارتمان کشاند و نیت شیطانی خود را اجرا کرد.

پس از رسیدگی به شکایت شکات و دفاع متهم، قاضی مقیسه، رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران پستچی متجاوز را مجرم شناخت و به اعدام محکوم کرد.

قاضی مقیسه دیروز درباره آخرین وضعیت پرونده اظهار کرد: پرونده فردی به نام ایمان حسینی مقدم که در سطح شهر تهران خود را با عنوان مأمور پستچی و مخابرات معرفی می‌کرد و از این طریق وارد منازل شده و زن خانه را مورد تجاوز قرار می‌داد، در شعبه 28 دادگاه انقلاب مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: این مفسد مرتکب بیش از 40 مورد تجاوز جنسی شده بود که پس از شناسایی توسط ماموران دستگیر شد، شکات آمدند و شکایت‌های خود را مطرح کردند، مواجهه نیز انجام شد و تحقیقات لازم صورت گرفت.

قاضی مقیسه گفت: حکم اعدام این فرد به عنوان مفسد فی‌الارض صادر شده، حکم صادره توسط دیوان عالی کشور مورد تائید قرار گرفت و حکم قطعی شده است.

وی گفت: امیدواریم با اجرای احکام افراد فاسد، مردم ما از امنیت خوبی برخوردار شوند و ناامنی از جامعه رخت بربندد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها