يك تحليلگر مسائل دنيای عرب در گفت و گو با جام‌جم آنلاين

سوريه عجله‌ای برای بازگشت به اتحاديه عرب ندارد

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

پشت پرده صدور قطعنامه ضد ایرانی در اتحادیه عرب

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دلایل صدور قطعنامه ضد ایرانی اتحادیه عرب، گفت:قطعنامه اتحادیه عرب فاقد ارزش بین المللی است و صرفا برای نجات یافتن عربستان از شرایط بحرانی است.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۹۳
پشت پرده صدور قطعنامه ضد ایرانی در اتحادیه عرب

حمیدرضا ترقی در گفتگو با جام جم آنلاین ادعای ایرانی بودن موشکهای شلیک شده از سوی یمن به ریاض را مضحک خواند و اظهار داشت:دو روز یش نیز کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند ادعای ایرانی بودن موشکهای شلیک شده از سوی یمنی ها به عربستان نادرست بوده است.

وی افزود:با توجه به سوابق عربستان در منطقه بویژه در یمن و نقش دلارهای سعودی در تصمیمات برخی کشورهای عربی،اتحادیه عرب تحت تاثیر عربستان و به دستور آمریکا علیه ایران و حزب الله لبنان قطعنامه صادر کرد،لذا خروجی آن چیزی جز دروغ و اتهامات واهی نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد:عربستان اکنون در شرایط بحرانی قرار گرفته و توان تغییر شرایط به نفع خود را ندارد و به همین دلیل کشورهای عربی زیر یوغ آل سعود و آمریکا چنین قطعنامه ای صادر کردند.نکته جالب اینجاست که تعداد قابل توجهی از کشورهای عربی در این نشست شرکت نکردند.

وی در خصوص تهدید اتحادیه عرب مبنی بر ارجاع موضوع موشکهای یمن به شورای امنیت سازمان ملل گفت:قطعنامه اتحادیه عرب فاقد ارزش بین المللی است و اگر موضوع به شورای امنیت هم ارجاع شود ممکن کمیته حقیقت یاب تشکیل شود و نتیجه آن به ضرر رژیم آل سعود باشد.

ترقی شکست داعش در کشورهای عراق و سوریه را یکی از دلایل صدور قطعنامه ضد ایرانی اتحادیه عرب دانست و گفت:به دلیل شکست داعش در عراق و سوریه جایگاه و نفوذ عربستان در منطقه به شدت تنزل یافته است و این قطعنامه در راستای کمرنگ کردن فروپاشی داعش هم بود.

وی افزود: در شکست گروه تروریستی-تکفیری داعش جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان بیشترین نقش را دارند و طبیعی است علیه ایران و حزب الله اتهاماتی را مطرح کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها