حوادث خوزستان؛ حوادث کار

جان باختن یک کارگر در دزفول

همان شبی که زلزله اتفاق افتاد هر کسی فارغ از لباس و آیین، مذهب و پست به یاری زلزله زدگان شتافت. سپاه، ارتش و البته مردم اعم از شیعه و سنی در این حادثه غمبار دست به دست هم دادند تا کمترین هزینه به مردم آسیب‌دیده منطقه وارد شود.
کد خبر: ۱۰۹۵۲۶۶
اتحادی که زلزله را شرمنده کرد

قدردانی مردم آسیب‌دیده را نیز بارها شاهد بوده‌ام به‌عنوان مثال، وقتی همراه رئیس مجلس از سه منطقه ازگله، سرپل ذهاب و اسلام‌آباد غرب دیدن می‌کردیم، مردم نجیب این مناطق در مواجهه با مسئولان از ملت ایران قدردانی می‌کردند البته مطالبه‌های آنها از مسئولان هم این بود: همان‌طور که مردم عزمشان را نشان دادند، دولت هم برای کمک‌رسانی‌ها همت کند.

‌مساله‌ای که در این میان خاطر بسیاری از مردم این مناطق را آزرده کرد، مقایسه نامنصفانه از حمایت‌های ارگان‌های مختلف بود. مقایسه تلاش‌های ارتش و سپاه، ازسوی تعدادی رسانه‌های معاند صورت می‌گیرد که از هر امکانی برای ضربه زدن به وحدت ملی ایرانیان استفاده می‌کنند.

در این حادثه کار بزرگی که صورت گرفت، تقسیم وظایف بود به شکلی که در شهر، ارتش با چهار تیپ مستقر شده بود و سپاه و نیروهای بسیج هم در حال امدادرسانی به روستاهای اطراف بودند.

نباید فراموش کرد لباسی که بر تن نیروهای ارتش و سپاه است، زیر پرچم واحدی به‌نام ایران است. آنها نه به‌عنوان سپاهی یا ارتشی که به‌عنوان یک ایرانی به هموطنان خودشان کمک رسانی می‌کنند.

این در حالی است که ساکنان این مناطق از رشادت‌های این افراد سخن می‌گویند بدون این‌که بخواهند گروهی را با گروهی دیگر مقایسه کنند. کاری که مردم ایران در مقابله با این زلزله از خود نشان دادند، فارغ از لباس، مذهب و مقامشان،کاری بود که زلزله را شرمنده خودش کرد.

اما ‌کاری که رسانه‌های فرصت‌طلب انجام می‌دهند، ندیدن این همدلی‌هاست و دمیدن در آتش اختلاف. البته ناگفته نماند که این اتفاق تازه‌ای نیست و بارها تکرار شده ‌که این رسانه‌ها بسیاری از واقعیت‌ها را ندیده‌اند و در راه اختلاف افکنی و ایجاد یاس و ناامیدی میان ایرانیان ‌گام برداشته‌اند.

حشمت‌الله فلاحت‌ پیشه - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها