کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین

سرنوشت مبهم حریری در عربستان / او مجبور به استعفا شد

یک کارشناس مسائل سیاسی با مشکوک ارزیابی کردن استعفای سعدالدین حریری از نخست وزیری لبنان گفت:عربستان حریری را احضار و او را مجبور به قرائت اسعفانامه کرد و اکنون وضعیت او مبهم است.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۱۷
سرنوشت مبهم حریری در عربستان / او مجبور به استعفا شد

مصیب نعیمی در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به نامشخص بودن سرنوشت حریری در ریاض اظهار داشت: حریری پس از قرائت استعفا نامه فقط یک بار بصورت تلفنی موضوع را به اطلاع میشل عون رئیس جمهوری لبنان رسانده و دیگر هیچکس نتوانسته است با او تماس برقرار کند.

وی افزود: نوع و متن استعفای آقای حریری که فرافکنی علیه حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران بود با آن مباحثی که چند ساعت قبل در دیدار با هیات ایرانی به ریاست آقای دکتر ولایتی مطرح کرده بود کاملا متضاد و متناقض بود.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: آن حریری که در لبنان با هیات ایرانی گفتگو کرد با آن حریری که به عربستان احضار شد متفاوت بود، رژیم آل سعود نخست وزیر یک کشور مستقل را به صورت تحقیرآمیز مجبور کرد استعفا بدهد.

وی تاکید کرد: اجبار آقای حریری به استعفا در بحبوحه تسویه هایی بود که از سوی بن سلمان صورت می گیرد بطوریکه حتی ولید بن طلال که ثروتمند تر از حریری هم می باشد و برخی دیگر از شاهزاده های مخالف محمد بن سلمان را دستگیر کردند.

نعیمی گفت: برخی مسئولان لبنانی از رئیس جمهوری این کشور خواسته اند حریری را از عربستان به لبنان بازگرداند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها