وزیر پیشین امور خارجه کشورمان این هفته در توکیو و در کاخ امپراتور، نشان درجه یک خورشید تابان، عالی‌ترین نشان حکومتی ژاپن را دریافت می‌کند.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۱۹
اهدای عالی‌ترین نشان حکومتی ژاپن به منوچهر متکی

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، منوچهر متکی وزیر پیشین امور خارجه کشورمان به دعوت رسمی شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن به توکیو سفر کرد تا طی مراسمی در کاخ امپراتور، نشان درجه یک خورشید تابان را دریافت کند.

«نشان درجه یک خورشید تابان» The Grand Cordon of the order of the Rising Sun در سال ٢٠١٧ سه‌شنبه 16 آبان در کاخ امپراتوری و با حضور امپراتور و نخست‌وزیر ژاپن به منوچهر متکی وزیر پیشین امور خارجه ایران اهدا می‌شود.

لازم به ذکر است که این نشان که از سال ١٨٧٦ به چهره‌های برجسته سیاسی، فرهنگی و نظامی از جمله رؤسای دولت‌ها، مقامات شاخص سازمان‌های بین‌المللی، سیاستمداران و دیپلمات‌های عالی‌رتبه، اعطا می‌شود در سال‌های قبل به افراد و چهره‌هایی همچون: آنتونیو گوترش (دبیرکل کنونی سازمان ملل متحد)، جان میجر (نخست‌وزیر اسبق انگلیس)، جان هوارد (نخست‌وزیر اسبق استرالیا)، کلاوس شواب (بنیانگذار و رئیس هیات مدیره مجمع جهانی اقتصاد/داووس)، مان موهان سینگ (نخست‌وزیر سابق هندوستان) و دونالد رامسفلد (وزیر اسبق دفاع آمریکا) اعطا شده است.

«نشان درجه یک خورشید تابان» که امسال به منوچهر متکی دیپلمات برجسته ایران تعلق گرفته، عالی‌ترین نشان ژاپن است که به یک فرد ایرانی اهدا می‌شود.

طبق فهرست اعلام شده از سوی وزارت امور خارجه ژاپن، از دیگر چهره‌های شناخته شده بین المللی که امسال این نشان را دریافت می‌کنند می‌توان به رابرت گیتس (وزیر سابق دفاع آمریکا)، ارنست مونیز (وزیر سابق انرژی آمریکا)، کاندولیزا رایس (وزیر سابق امور خارجه آمریکا) و ویلیام هیگ (وزیر سابق امور خارجه بریتانیا) اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها