«هوای تازه» فیم های سینمایی را از دیدگاه روانشناسی تحلیل و بررسی می کند.
کد خبر: ۱۰۸۷۸۵۸
شبکه چهار «هوای تازه» می گیرد

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه چهار سیما، «هوای تازه» عنوان برنامه جدید گروه اجتماعی شبکه چهار سیما است که قصد دارد تا فیلم های سینمایی را از دیدگاه آسیب های اجتماعی و روانی در جامعه تحلیل و بررسی کند.

به گفته صفا چاوش اوغلی تهیه کننده برنامه: هدف ما از ساخت این برنامه بررسی آسیب های جامعه از طریق فیلم‌های منتخب است.ما در این برنامه میخواهیم بگویم یک فیلم خوب میتواند نسخه ای دارویی یک پزشک از نظر روان شناسی باشد و همچنین یک فیلم میتواند در ذهن و روح آدمی فروپاشی به وجود آورد.

وی افزود: در«هوای تازه» شش فیلم ایرانی با حضور کارگردان اثر مورد بررسی قرار می گیرد و چهار فیلم منتخب از فیلم‌های سینمایی خارجی با حضور روانشناسان بالینی و روانکاو مورد تحلیل قرار می گیرد.

چاوش اوغلی گفت: «360 درجه» ساخته سام غریبیان، «ربوده شده» اثر بیژن میرباقری، «ملکه» ساخته باشا آهنگر، «چهل سالگی» اثر علیرضا رییسیان فیلم هایی است که با حضور کارگردانان آنها در استودیو برنامه تحلیل می شود.

وی افزود: «مادر» ساخته زنده یاد علی حاتمی و «برادرم خسرو» اثر احسان بیگلری دو اثر سینمایی دیگری است که در برنامه با حضور روانشناس بالینی مورد تحلیل قرار می گیرد.

تهیه کننده و کارگردان «هوای تازه» به فیلم های سینمایی خارجی اشاره کرد و گفت:«تلقین» با موضوع رویابینی اثر کریستف نولان، «سکوت بره ها» با موضوع اختلال خودشیفتگی ساخته جانان دنی، «ذهن زیبا» با موضوع اسکیزوفرنی ساخته ران هاوارد و «دیوانه از قفس پرید» با موضوع شخصیت ضد اجتماعی اثر میلوش فورمن، چهار اثر سینمایی خارجی هستند که در برنامه با حضور دکتر مسعود درخشانی، دکتر رضا شهلا و دکتر سیدمحمد حیدر حسینی روانشناس بالینی و روانکاو مورد تحلیل قرار می گیرد.

چاوش اوغلی درباره دکور و اجرای برنامه گفت: اجرای برنامه را دکتر حسن ندایی بر عهده دارد که در فضای دکور برنامه که در یک کافی شاپ طراحی و اجرا شده با میهمانان برنامه به گفتگو می پردزاد.

تهیه کننده و کارگردان «هوای تازه» در پایان گفت: این برنامه از لحاظ فرم و ساختار کار نو و جذابی خواهد بود که تولید آن در 10 قسمت 30 دقیقه ای به پایان رسیده و هم اکنون در مرحله صداگذاری هستیم و انشالله به زودی از شبکه چهار سیما به نمایش در میآید.

عوامل برنامه عبارتند از: کارگردان نویسنده و تهیه کننده صفاچاوش اوغلی، مشاوره پروژه سید ضیا هاشمی،جانشین تهیه سروش فرد، مدیر تصویر برداری کامبیز قوام زاد، فیلمبردار آرمان جامعه، مدیر تولید سروش فرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها