مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: توافق هسته ای ایران با اجماع آرا در شورای امنیت به تصویب رسید و برای همین متعلق به تمام جهان و تمام جامعه جهانی است.
کد خبر: ۱۰۸۴۶۰۶
موگرینی: برجام باید حفظ بشود/ ایران کاملا به تعهداتش پایبند است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، فدریکا موگرینی در مراسم دریافت جایزه کایزر اتو در آلمان گفت: بر اساس منافع ما و امنیت ما لازم است توافق هسته ای ایران حفظ شود، برای همین اتحادیه اروپا باید به عنوان نیرویی برای برقراری صلح جهانی باشد، زیر این مساله جز اولین و اصلی ترین منافع ما است.

وی افزود: اگر دیگر بخش های جهان با ثبات، امن، با رونق و در صلح نباشند، ما نیز از آرامش، امنیت، قدرت و رونق اقتصادی بهره نخواهیم برد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: حفظ توافق هسته ای با ایران در راستای منافع ما و همچنین منافع جهان است.​ دو سال پیش ما توانستیم به راه حل برد-برد در ارتباط با یکی از مسائل بسیار پیچیده و خطرناک زمانه مان دست پیدا کنیم.

موگرینی افزود: ما ساز و کار بسیار موثری را برپا کردیم تا بر اساس آن اطمینان داشته باشیم که برنامه هسته ای ایران، تنها می تواند اهدافی صلح آمیز داشته باشد.

وی گفت: در طول این دوسال هیچ تخطی نسبت به تعهدات هسته ای ایران روی نداده است، و آژانس بین المللی انرژی اتمی هشت بار و از طریق صدها بازرسی تایید کرد که ایران به طور کامل در حال اجرای توافق است. این توافق با اجماع آرا در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید و برای همین متعلق به تمام جهان و تمام جامعه جهانی است.

موگرینی گفت: هیچ کشوری به تنهایی قادر به پایان بخشیدن به آن نیست، زیرا هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی به یکی از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل پایان بخشد.

وی گفت: ما با این توافق به دستاورد بزرگی دست یافته ایم و توانستیم جلوی مسابقه تسلیحاتی هسته ای در خاورمیانه (غرب آسیا) را بگیریم، تصور کنید خاورمیانه ای که اکنون درگیر جنگ است و تنش در تمامی این منطقه دیده می شود، با خطر مسابقه تسلیحاتی هسته ای نیز روبرو بشود، منطقه ای که از قضا بسیار نیز به ما نزدیک است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: برای همین بر اساس منافع ما و امنیت ما لازم است که این توافق حفظ شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها