تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران به یک چهارم نهایی جام جهانی راه‌پیدا کرد تا فوتبال ایران پاداش بزرگی برای تلاش خود بگیرد.
کد خبر: ۱۰۸۴۳۹۴
این موفقیت‌ها اتفاقی نیست

فدراسیون فوتبال ایران اخیرا از سوی فیفا مورد تجلیل قرار گرفت چون در پنج جام‌جهانی بزرگسالان، جوانان، نوجوانان، ساحلی و فوتسال حضور داشت.

حضور تمام تیم‌ها در عرصه‌های جهانی نشان می‌دهد فوتبال ایران در حال طی کردن صحیح‌ترین مسیر است و فدراسیون با برنامه به پیش می‌رود البته این برنامه‌ریزی شاید مدرن نبوده باشد، اما همین که فوتبال ما برای آینده برنامه دارد، نشانه خوبی برای فوتبال ماست.

فدراسیون فوتبال خوب می‌داند که جامعه فوتبالی و مردم ما برای آنالیز عملکرد هر تیم به نتایج آن نگاه می‌کند و به این منظور می‌کوشد تیم‌های تحت مدیریت فدراسیون نتایجی مناسب بگیرند.

فدراسیون فوتبال تلاش می‌کند بستر مناسبی برای تضمین موفقیت فوتبال ایران در سال‌های آینده فراهم کند.

برای این منظور نیاز اول فوتبال هر کشور، فقط نیروی انسانی مناسب است و حضور تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران در جام جهانی و موفقیت تیم نوجوانان خیال فوتبالدوستان را آسوده می‌کند که تیم ملی ما در سال‌های آینده به اندازه کافی نیروی انسانی میدان دیده در اختیار دارد و می‌تواند تیمی قدرتمند داشته باشد.

این همان موردی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن اشاره کرده و برای تامین این نیاز بزرگ، به فوتبال ایران تبریک گفته است.

در رده نوجوانان، تغییرات بسیاری به وجود آمد؛ از امیرحسین پیروانی تا حمید علیدوستی و علی دوستی‌مهر. افراد بسیاری آمدند و برای تیم کار کردند تا نوبت به عباس چمنیان رسید تا با این تیم بدرخشد و لیاقت و شایستگی خود و شاگردانش را به چشم بیاورد.

او بخوبی توانسته از استعدادهای ذاتی فوتبال ایران استفاده کند و آن را به خدمت کار گروهی بیاورد.

ما در این برهه که تیم نوجوانان خوش درخشیده مجبوریم نیمه پرلیوان را ببینیم و با این موفقیت شاد باشیم؛ اما هنوز نیمه خالی لیوان فوتبال ما را آزار می‌دهد.

ضرورت دارد با دلالیزم مبارزه کنیم، ضرورت دارد به زیرساخت‌ها بپردازیم و امکانات اولیه‌ای مانند لباس آبرومند و زمین تمرین مناسب را برای همه تیم‌های ملی فراهم کنیم و ضرورت دارد روح بیمار فضای داخلی فوتبال را درمان کنیم.

موفقیت‌های اخیر فوتبال، فضایی سرشار از امید برای ما به وجود آورده تا بتوانیم همه مشکلات قدیمی فوتبال را ریشه‌کن کنیم.

از حضور تیم‌های مختلف در جام‌های جهانی تا موفقیت تیم نوجوانان و قرار گرفتن تیم ملی بزرگسالان در سید C قرعه‌کشی.

این روزها بسیار امیدبخش و شادی ‌آفرین است و امیدواریم روزهایی را ببینیم که هیچ علف هرزی فوتبال ما را تهدید نکند.

امیر حاج رضایی - کارشناس فوتبال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها