فعال رسانه ای عراق در گفتگو با جام جم آنلاین:

ملت کرد راه خود را از بارزانی جدا کرد

سخنگوی اتحادیه‌ میهنی کردستان عراق رسانه‌ ها و سران حزب دمکرات کردستان را مورد نقد قرار داد و گفت برخی شبکه های ماهواره ای تلاش می کنند بر شکست همه پرسی سرپوش بگذارند.
کد خبر: ۱۰۸۳۷۳۴
عقب نشینی با هماهنگی بارزانی بود/ همه‌ پرسی اقلیم شکست خورد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، سعدی احمد پیره‌، سخنگوی اتحادیه‌ میهنی کردستان عراق در کنفرانسی خبری در خصوص حمله‌ شدید رسانه‌ های حزب دمکرات کردستان عراق به‌ اتحادیه‌ میهنی مبنی بر خیانتکار بودن این حزب گفت: دو شبکه ماهواره ای حزب دمکرات در حال تغییر واقعیات شب گذشته‌ کرکوک هستند تا با حمله‌ به‌ نیروهای پیشمرگه و متهم کردن آنها به‌ خیانت، بر شکست همه‌ پرسی سرپوش بگذارند.

وی‌ ادامه‌ داد: بازگشت ارتش عراق به‌ احتمال زیاد با هماهنگی آمریکا و اروپا انجام می شود چون آنها هم مخالف همه‌ پرسی بودند.

همچنین استاد رسول، یکی از فرماندهان شناخته‌ شده‌ اتحادیه‌ میهنی در کرکوک اعلام کرد که‌ عقب نشینی از چند نقطه‌ کرکوک به‌ دستور خود مسعود بارزانی و شیخ جعفر مصطفی انجام شده‌ است، اما آنها می خواهند از زیر بار این فرمان شانه‌ خالی کنند تا پیش مردم چنین جلو دهند که‌ آنها مخالف بودند.

دیروز مابین دو حزب قدرتمند اقلیم کردستان عراق نشستی مشترک برگزار شد و بر اساس خبرهای درز کرده‌ در رسانه‌ های اقلیم کردستان هر دو حزب در این نشست توافق کردند که‌ برای بازگشت به‌ میز گفتگو با بغداد اجازه‌ دهند تا ارتش عراق به‌ مناطق و پادگان های قبل از سال ۲۰۱۴ بازگردد و چاه‌ های نفتی کرکوک هم به‌ کنترل دوباره‌ بغداد در آید. اما در حال حاضر حزب دمکرات کردستان عراق چنین خبری را رد می کند و پیشمرگان کرد را به‌ خیانت متهم می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها