نماینده مردم سنقر استان کرمانشاه در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

جزئیات جلسه غیر علنی مجلس با ظریف درباره همه پرسی اقلیم

نماینده مردم سنقر استان کرمانشاه به تشریح محورهای جلسه نمایندگان مجلس با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پرداخت.
کد خبر: ۱۰۸۱۹۵۲
جزئیات جلسه غیر علنی مجلس با ظریف درباره همه پرسی اقلیم

سید جواد حسینی کیا در گفت و گو با جام جم آنلاین در خصوص محورهای جلسه نمایندگان مجلس با محمد جواد ظریف رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: وزیر محترم به ارایه کلیاتی درباره آخرین مسایل منطقه بویژه بحث همه پرسی در اقلیم کردستان عراق و مواضع دولت آمریکا پیرامون برجام پرداخت.

وی افزود: در مجموع ایشان طبق مواضع صریح جمهوری اسلامی ایران بر مخالفت با تجزیه تمامیت ارضی عراق با هر عنوانی از جمله برگزاری همه پرسی استقلال تاکید داشتند و این پیام آشکار تهران در سفر ظریف به کشور عراق بود.

وی به نقل از وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد: به منظور جلوگیری از جدایی و تجزیه عراق تمهیدات لازم اندیشده شده و رایزنی هایی که در این زمینه ضرورت داشته توسط دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ظریف با حضور خود در مجلس، به نقش سازنده ایران در تحولات شتابنده منطقه و سوریه اشاره داشت، خاطر نشان کرد: امروز همه دنیا به نقش اول ایران در حل مناقشات منطقه خاورمیانه اذعان دارد.

حسینی کیا افزود: با توجه به اعلام موضع رسمی ترامپ در خصوص برجام ظریف تاکید کردند، طبق گزارش ها احتمالا رییس جمهور آمریکا مواضع متفاوتی نسبت به توافق هسته ای خواهند داشت و ما باید در این زمینه یک اقدام متقابل و متناسبی داشته باشیم و در همین ارتباط اضافه کرد، ما متعهد به برجام هستیم مادامی که آمریکایی ها هم به این سند پایبند باشند، در غیر این صورت به موازات اقدامات آمریکا به چینش پازل سیاسی خود در قبال برجام می پردازیم.

اما نماینده سنقر استان کرمانشاه در پایان در مورد بحث جدایی اقلیم کردستان از خاک عراق تاکید کرد: کردستان عراق یک ظرفیت خوب با تعامالاتی گسترده برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود. اما باید بدانیم، برگزاری رفراندوم استقلال یک پروژه صهیونیستی بود که در عراق حادث شد. بنابراین ملت کرد با تجزیه کشور خود تاسیس یک اسراییل جدید مخالف است.

حسینی کیا خاطر نشان کرد: شاید حاکمان و مسئولان اقلیم توسط پول تطمیع شده باشند اما آنچه از اقوام کرد سراغ داریم شجاعت وغیرت از صفات بارز مردم کرد بوده و هیچگاه زیر بار ظلم نرفته اند.

وی افزود: اعتقاد دارم مردم کردستان عراق یک روزی به خیانت و دسیسه های مسئولان ناطق کرد نشین علیه خود پی خواهند بود و به زودی آنها را کنار خواهند گذاشت.

بنا بر این گزارش در این جلسه علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، ابطحی ، فرهنگی و لاهوتی صحبت کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها