کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

احتمال درگیری خونین بین دولت عراق و اقلیم کردستان

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اصرار بارزانی در مورد نتایج همه پرسی غیر قانونی اقلیم کردستان از یک سو و اقدامات تنبیهی دولت مرکزی عراق علیه تجزیه طلبان از سوی دیگر، پیش بینی کرد:محاصره اقلیم کردستان از سوی دولت عراق ممکن است به درگیری خونین بین اربیل و بغداد منجر شود.
کد خبر: ۱۰۸۱۲۳۷
احتمال درگیری خونین بین دولت عراق و اقلیم کردستان

دکتر حسن هانی زاده در گفتگو با جام جم آنلاین در باره اهداف بارزانی از ابراز تمایل به تعلیق نتایج همه پرسی اقلیم کردستان عراق گفت:بارزانی سعی می کند برای جدایی کردستان از عراق ضرب الاجل تعیین کند و امتیازات کلانی از دولت بغداد بگیرد.

وی افزود:همه پرسی استقلال اقلیم کردستان مغایر با قانون اساسی عراق می باشد که دادگاه عالی آن کشور نیز نتایج رفراندوم بارزانی را لغو کرده است،ضمن اینکه جامعه بین الملل از جمله سازمان ملل و همسایگان عراق نیز به شدت با آن مخالفت کرده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی یاد آور شد:به نظر می رسد آقای مسعود بارزانی راه تقابل با دولت مرکزی عراق و جامعه جهانی را در پیش گرفته است.

دکتر هانی زاده تصریح کرد:بارزانی می خواهد به مدت هشت سال رئیس جمهوری عراق شود و منطقه نفت خیز کرکوک را نیز جزء قلمرو اقلیم کردستان قرار دهد، او همچنین می خواهد 30 درصد بودجه کل عراق به اقلیم کردستان اختصاص یابد که طبیعی است دولت مرکزی عراق زیر بار این زیاده خواهی ها نمی رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها