عضو کمیسیون بهداشت و درمان:

پوشش یارانه دولت به داروهای بیماران خاص / وزارت بهداشت بدهی خود به داروسازها را نداده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پی انتشار اخباری مبنی بر خروج داروهای بیماران خاص از فهرست کالاهای یارانه‌ای تاکید کرد: هیچ اتفاق جدیدی در زمینه پوشش بیمه‌ای داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج نیفتاده و وزارت بهداشت نیز بخشنامه جدیدی در این مورد نداشته است.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۶۷
پوشش یارانه دولت به داروهای بیماران خاص / وزارت بهداشت بدهی خود به داروسازها را نداده است

همایون هاشمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین در رابطه با خروج داروهای بیماران خاص از فهرست کالاهای یارانه‌ای اظهار داشت:حمایت‌ها از بیماران از جمله بیماری‌های خاص، مزمن و صعب‌العلاج مانند گذشته برقرار است و ارایه خدمات درمانی و دارویی به این بیماران همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه درخصوص مشکل وزارت بهداشت از اجرای طرح هدفمندی یارانه گفت: حدود 7هزار میلیارد تومان بدهی به شرکت های پخش دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد و تاکنون پرداخت نشده است.

نماینده مردم میاندوآب در مورد پرداخت این بدهی توسط معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: با وعده هایی که ایشان داده بودند قرار شد تا پایان شهریور مبلغ 4 میلیارد تومان از این بدهی پرداخت شود که متاسفانه تا به امروز عملی نشده است.

هاشمی در خصوص جلسه روز چهارشنبه گذشته با مدیران شرکت های پخش و توزیع دارو اظهار داشت: با وجود اینکه 59 شرکت پخش دارو در کشور فعال است لذا اگر این پرداختی صورت نگیرد، در تأمین و توزیع دارو دچار مشکل خواهیم شد. این در حالی است که تأمین کننده ها ی دارو که عمدتا وارد کنندگان هستند تعهداتی در قبال وارد کردن داروهای ایرانی و خارجی نیز دارند. در مجموع زنجیره تأمین و توزیع دارو در شرایط خوب مالی به سر نمی برد. و این موضوع به جد به وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است که اگر تأمین منابع و پرداخت نقدینگی صورت نگیرد، در آینده نه چندان دور شاهد خبرهای بدی در این حوزه خواهیم بود.

وی در ادامه به اهمیت و زنجیره درمان و دارو اشاره کرد و گفت : بخش دارو و درمان مثل بخش صنعت و بخش های دیگر نیست که به یک بستر زمانی نیاز داشته باشد. اگر به موقع دارو تأمین نشود، درمانی صورت نمی گیرد. این زنجیره دارو و درمان با هم در ارتباطند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان ابراز امیدواری کرد بار شدیدی که به لحاظ هزینه های درمان و دارو مردم به ویژه اقشار ضعیف و آسیب پذیر را تحت فشار قرار داده است، کاهش یابد.

نعمت الله سوری - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها