واکنش وزیر دفاع به ‌تهدیدات اخیر دولت آمریکا:

سپاه قدرتمندترین نهاد ضد‌تروریستی است

پاسخ به تهدیدات آمریکا اگر قاطع و بُرنده نباشد، قطع به یقین باعث پیشروی ایالات متحده خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۹۷۶
واکنش انقلابی به یاوه گویی های آمریکایی

به گزارش جام جم آنلاین از اتاق خبر 24، بارها مسئولین ارشد نظام اسلامی گفته و تأکید کرده اند که اگر مقابل دشمن یک گام به عقب برداریم او دو گام بلکه چند گام به جلو خواهد آمد.

این هشدار و زنهار از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بیان شده و راهکار جلوگیری از چنین اتفاقی را هم ارائه داده اند.

انقلابی گری، انقلابی ماندن و انقلابی بودن تنها راه ایستادگی مقابل دشمن است، با نرمش و سازش نمی توان به نتیجه رسید.

تهدیدات آمریکا همواره علیه جمهوری اسلامی ایران وجود داشته و ادامه خواهد داشت، اما هیچگاه خود را مستقیم با جمهوری اسلامی ایران درگیر نکرده است.

سیاست آمریکا در قبال ایران جنگ نیابتی است، در واقع آمریکا برخی کشورهای عربی منطقه که حکومت های دست نشانده دارند، برای همین منظور تربیت کرده است. عراق دوران صدام مصداق خوبی برای اثبات این ادعا است.

جمهوری اسلامی ایران به خاطر دارا بودن نیروهای مسلح مقتدر که ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد، مورد توجه آمریکایی ها قرار داشته است، در این میان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس آن به خاطر تفاوت شرح وظایف، همیشه با دشمنی های آمریکا روبرو بوده است.

سازمان سپاه پاسداران با وجود یگان های گوناگون رزمی، توانسته است همچون یک نیروی مسلح مقتدر در بحران های منطقه نقش آفرینی کند.


بخش زیادی از عصبانیت آمریکا به خاطر وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

آمریکا بارها سپاه را با گروه های تروریستی مقایسه کرده است، اکنون نیز ترامپ علاوه بر خیز برای نابودی برجام، قصد دارد سپاه پاسداران را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد.

چنین اقدامی در حالی تدارک دیده شده است که تاکنون ده ها نفر از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران در نبرد با تروریست های تکفیری ـ وهابی در سوریه و عراق به شهادت رسیده اند.

هم اکنون نیروهای سپاه پاسداران در سوریه و عراق حضور دارند و این حضور به درخواست دولت های این دو کشور انجام شده و قانونی است.

آمریکا از قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی قصد دارد تا خود را با نیروهای سپاه در سوریه درگیر کند، چرا که از نظر ایالات متحده سپاه یک نیروی تروریستی است!

شکست های پی در پی آمریکا در سوریه و عراق، با نابودی گروه های تروریستی در بحران غرب آسیا کاخ سفید را عصبانی کرده است.

اما واکنش بجا، به موقع و قاطع سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اخباری که درباره قراردادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی از سوی آمریکا منتشر شده، مقتدرانه بود.

وی در جلسه‌ شورای راهبردی سپاه گفت؛ در صورتی که اخبار پراکنده موجود در خصوص حماقت دولت آمریکا مبنی بر درنظر گرفتن سپاه به عنوان گروه تروریستی صحیح باشد، سپاه نیز ارتش آمریکا را در سراسر جهان بویژه منطقه خاورمیانه، همسنگ داعش درنظر خواهد گرفت.

همسنگ داعش دانستن ارتش آمریکا که در منطقه حضور دارد، چند پیام مهم را برای آمریکا با خود دارد.

سرلشکر جعفری در واکنش خود نخست می خواهد بگوید ارتش آمریکا به اندازه داعش هم نیست.

سپس این پیام را می رساند که جمهوری اسلامی ایران از مناطقی که نیروهای مسلح ایران در آنها حضور دارند، خارج نخواهد شد.

سوم این که اگر تاکنون با گروه های تروریستی در غرب آسیا مبارزه کرده ایم، اگر آمریکا سپاه را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد، با ارتش آمریکا در منطقه به عنوان گروه تروریستی برخورد خواهد شد.

چنین موضعی هم پیام انقلابی و جهادی دارد و هم پیام دیپلماتیک، چرا که در پاسخ به تهدید دولت آمریکا داده شده و البته هوشمندانه و دقیق هم اتخاذ شده است.

درک زبان دشمن و چگونگی پاسخگویی به زبان تند و تهدید آمیز آن، هنری است که در ایرانیان به ویژه فرماندهان نیروهای مسلح کشورمان به قوت وجود دارد.

فرمانده کل سپاه همچنین گفته است؛ ایران در نظر دارد مسائل منطقه را در جایی غیر از میز مذاکره حل کند، نه حرفی برای مذاکره وجود دارد و نه طرفی برای آن.

سردار جعفری گفت: همانطور که در گذشته نیز اعلام کرده ایم؛ در صورتی که قانون تحریم‌های جدید آمریکا (کاتسا) اجرا شود این کشور باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود را تا شعاع ۲ هزار کیلومتری برد موشک‌های ایران منتقل کند.

سخنان سردار سرلشگر جعفری نفی مذاکره نیست بلکه اشاره ای به مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا است که همگان نتیجه این مذاکرات را لمس می کنند.

آمریکا قصد دارد تا جمهوری اسلامی ایران را درباره بحران غرب آسیا پای میز مذاکراه بنشاند، اما به خاطر بدعهدی هایی که ایالات متحده در جریان توافق هسته ای با ایران مرتکب شد، ذره ای اعتماد به آمریکا کاری اشتباه و خطرناک خواهد بود.

مذاکره با آمریکا درباره بحران غرب آسیا و مسائل دیگر همچون پیشرفت های موشکی ایران منتفی است.

محمد صفری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها