برنامه «روانشناسی ورزشی» رادیو ورزش با حضور نرگس مالمیر و محسن پروازی، روانشناسان ورزشی به بررسی وضعیت روانشناختی تیم استقلال اختصاص داشت.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۷۴
بررسی وضعیت روانشناختی تیم استقلال

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رادیو ورزش؛ نرگس مالمیر، روانشناس ورزشی پیرامون وضعیت روانشناختی تیم استقلال بیان کرد: مواقعی که تیم ها با بحران مواجه می شوند؛ اظهار می کنند که از نظر روانشناختی آمادگی لازم را نداشته و از این حیث است که در مسابقات ضربه می خورند. متاسفانه هنوز این ضرورت احساس نمی شود که روانشناس وقتی کاربرد خواهد داشت که حداقل ۶ ماه در تیم حضور داشته باشد. با توجه به حواشی بسیاری که تیم استقلال داشت؛ استرس زیادی به بازیکنان و سرمربی وارد شد. رسانه ها نیز روی بازیکنان و انسجام تیم بسیار تاثیرگذار هستند. اگر درون تیم یکسری مسائل حل شود و رسانه ای نشود به انسجام تیم کمک خواهد کرد.
متاسفانه بازیکنان و مربیان ما با آزمون و خطا پیش می روند. زمانی که هیجانات به آستانه تحریک برسد؛ درصورتیکه بخوبی پردازش نشود و واکنشی مناسب نشان داده نشود؛ پیامدهای نامطلوبی را بهمراه خواهد داشت. حضور روانشناس در تیم به بازیکنان کمک می کند که در شرایط متفاوت واکنش مناسب را نشان دهند و نتیجه مطلوب برای خود، تیم و هواداران داشته باشند.
محسن پروازی، روانشناس ورزشی درخصوص مسائل دو تیم استقلال گفت: بحران در استقلال دلایل مختلفی دارد. با فشارهای روانی که به استقلال وارد شد؛ به نوعی فروپاشی رخ داد. تعیین ضرب العجل های مختلف باعث شد که تمرکز مربی و بازیکنان به سمت نتیجه برود و از عملکرد غافل شوند. از طرفی فشارهای رسانه ای و انتظارات تماشاچیان نیز روی استقلال بود. بعلاوه عدم اطمینان باعث از بین رفتن انسجام در تیم شد.
پروازی در مورد وضعیت روانشناختی تیم پرسپولیس توضیح داد: تیم پرسپولیس در بازی های نخست خود عملکرد پائین تری دارد. یکی از علت های اضطراب، عدم آگاهی محیطی است که روی دقت پاس بازیکنان تاثیر می گذارد. در بعضی از بازی های این تیم از بازیکنانی استفاده شد که تحمل بار روانی مسابقات بزرگ آسیایی را نداشتند. در این زمینه باید توجه شود که بازیکنانی که آمادگی روانی خوبی دارند؛ در ترکیب تیم قرار گیرند.
برنامه روانشناسی ورزشی کاری از گروه علوم ورزشی، با اجرای خسرو حمزه تقدیم شنوندگان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها