در گفت‌وگوی جام جم آنلاین با جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله مطرح شد

سزایی که در انتظار لغو کنندگان برجام است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در قرارگاه ثارالله، ضمن انتقاد از مواضع سبک سرانه رییس جمهور آمریکا در سازمان ملل علیه مردم ایران و توافق برجام گفت: تجربه هشت ساله دفاع مقدس رزمندگان ما به زورمداران جهان بویژه آمریکایی‌ها نشان داده که زمان تهدید مردم و نظام اسلامی ایران مدتهاست که سپری شده است. لذا آنهایی که خیال لغو برجام را در سر دارند پس از این اقدام متوجه می‌شوند چه خطای بزرگی مرتکب شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۰۹
سزایی که در انتظار لغو کنندگان برجام است

سردار اسماعیل کوثری در گفت‌ و گو با جام جم آنلاین افزود: سردمداران سیاسی آمریکا همچنان با تفکرات منسوخ جنگ جهانی دوم قصد دارند حاکم دنیا باشند. ولی باید بدانند چند ده سال از آن زمان سپری شده و ملتهای جهان زیر بار فشار و سخنان ناشایست و تحکمی حکام آمریکایی نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه امروز سطح آگاهی سیاسی مردمان نسبت به گذشته ارتقا یافته است، تصریح کرد: مواضع بی‌ ربط ، یک سویه و نابخردانه آقای ترامپ در صحن سازمان ملل نشان داد، نه تنها وی فاقد فهم سیاسی است بلکه با نزاکت های اخلاقی هم آشنایی چندانی ندارد.

این مقام ارشد نظامی امنیتی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای دفاع از حرم آل الله، خاطر نشان کرد: امروز مولفه های دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران همچون فرهنگ ایثار، مقاومت و از خود گذشتگی در منطقه حاکم شده و از تداوم جنایات گسترده آمریکا و رژیم صهوینیستی و هم پیمانان آن جلوگیری کرده است. لذا به همین خاطر دولتمردان کاخ سفید از ما عصبانی هستند و کاری جز ایراد سخنان سخیف علیه ملت ایران از عهده آنها ساخته نیست.

سردار کوثری با اشاره به دفاع رزمندگان کشورمان با دست خالی از کیان اسلامی خود در برابر آماج سهمگین جنگ تحمیلی هشت ساله، ابراز داشت: در آن مقطع حساس که آمریکایی ها با حمایت بی شائبه از صدام حسین دیکتاتور مخلوع عراق وی را تجهیز کرده و جان مردم بی گناه ما انداختند کاری از پیش نبردند و سر افکنده خاک ایران را ترک کردند، چه برسد به دوره کنونی که ایران به قدرت اول منطقه تبدیل شده است.

وی با بی اثر خواندن سخنان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا علیه ایران گفت: ما از همان ابتدا و در زمان حیات حضرت امام (ره) اعلام کردیم، جمهوری اسلامی ایران دفاع از مظلومین را حق خود دانسته و در مقابل ظالمین جهان ایستادگی خواهد کرد. بنابراین تجربه چهار دهه انقلاب اسلامی با پشتوانه تجارب دفاع مقدس بیانگر آن است، مردم و نظام اسلامی ایران هیچگاه زیر بار زورگویی ابرقدرت ها بویژه ایالات متحده نخواهد رفت و مواضع سبک سرانه ترامپ تنها ذات پلید سردمداران کاخ سفید را به جهانیان معرفی می کند و این موجب آگاهی بخشی ملتها از نیات شوم واشنگتن و عکس العمل آنها علیه دولت آمریکا می شود.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله در خصوص اظهارات ضد برجامی رییس جمهور آمریکا هم افزود: ترامپ تلاش دارد معاهدات و تعهدات بین المللی همچون توافق هسته ای، یک توافق نامه صفر و صدی باشد. به این معنی که صد از آن آنها و صفر هم از آن طرف مقابل! البته باید گفت در خصوص جمهوری اسلامی ایران، بطور قطع و یقین اجرای چنین معادله ای محال است و هرگز زیر بار زیاده خواهی آمریکا در مورد برجام نخواهیم رفت.

سردار کوثری با نگاهی به دیگر ابعاد مختلف مواضع ترامپ پیرامون برجام اظهار کرد: آنهایی که در آمریکا بدنبال لغو توافق هسته ای با ایران هستند باید متوجه باشند تحقق این موضوع بطور تمام و کمال به ضرر آمریکایی ها خواهد بود. در این صورت است که ما برنامه هسته ای و غنی سازی خود را با قوت ادامه می دهیم و آن موقع است، مدعیان زیر پا نهادن برجام، به این نتیجه می رسند که در قبال برنامه جامع مشترک هسته ای چه خبط بزرگی را مرتکب شده اند.

وی خطاب به مسئولین جمهوری اسلامی و تیم مذاکره هسته ای کشورمان تصریح کرد: طبق فرمایشات صریح مقام معظم رهبری که بارها فرمودند آمریکایی ها غیر قبال اعتماد هستند و نباید به قول آنها تکیه داشت، مسئولین با توجه به این نکته مهم باید با موضعی محکم در راستای استیفای حقوق ملت مقابل دشمن ایستادگی کنند.

کوثری در خاتمه تاکید کرد: همان طور که مردم در انتخابات حضور پیدا کردند و به منتخب خود رای دادند، به همان نسبت همواره انتظار دارند مسئولین در برابر زورگویان عالم با قوت مقاومت کنند تا دشمنان بدانند ملت ایران در هر شرایطی حق خود را مطالبه می کند و هیچگاه از حقوق خود کوتاه نمی آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها