فلاحت پیشه در گفتگو با جام جم آنلاین:

برجام بدون آمریکا هم می ماند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاشهای دولت ترامپ برای عدم اجرای توافق هسته ای گفت:برجام بدون آمریکا هم قابلیت تداوم دارد.
کد خبر: ۱۰۷۲۶۷۲
برجام بدون آمریکا هم می ماند

دکتر حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت:دونالد ترامپ نشان داده است که سیاستهایش میل به آرامش ندارد و بی ثباتی در آن موج می زند، لذا کشورهای اروپایی با نگرانی سیاستهای کاخ سفید را دنبال می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت خروج آمریکا از برجام واکنش دیگر امضا کنندگان توافق هسته ای از جمله روسیه،چین و اروپا چه خواهد بود گفت:برجام یک توافق بین ایران و آمریکا نیست بلکه یک توافق بین المللی است که از حمایت شورای امنیت سازمان ملل نیز برخوردار است و امضا کنندگان آن نیز حاضر نیستند وارد بازی ترامپ در قبال ایران شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود:مشخصا کشورهای اروپایی نمی خواهند وارد میدانی شوند که رئیس جمهوری آمریکا طراحی می کند.

فلاحت پیشه همچنین با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در باره مسلمانان میانمار گفت:پی گیری جنبه های حقوقی و انساندوستانه موضوی مسلمانان روهینگیای میانمار برای کمیسیون از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه مسئله مسلمانان میانمار باید در قالب سازو کارهای بین المللی حل و فصل شود تاکید کرد:از هرگونه تلاش برای نظامی کردن تحولات میانمار باید پرهیز شود چرا که این امر می تواند به ترویج خشونت و تروریسم در منطقه منجر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها