مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان با اشاره به علاقه‌مندی مراکز به میزبانی چنین جشنواره‌ای در سطح ملی گفت: بی‌شک این آرزوی هر مرکز برای میزبانی هنرمندان و برنامه‌سازان سرزمینش است و این میل برای مردم خونگرم کردستان دوچندان بوده است. از این رو با استقبال از پیشنهاد معاونت امور استان‌ها و علاقه استاندار کردستان و همراهی جدی برای برگزاری این جشنواره، کردستان میزبان بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۳۶۳
آمادگی کردستان برای برگزاری جشنواره مراکز استان‌ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره، ابوالقاسم امان‌اللهی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در سفر به کردستان و برشمردن ویژگی‌های این استان بیان کرد: ایشان بر ویژگی‌های مردم کردستان نظیر استقامت، هوشیاری، مجاهدت و با فرهنگ بودن تاکید کردند و آن را استان فرهنگی نامگذاری کردند.

بر این اساس، نگاه ما نیز تاسی بر این نامگذاری است و تلاش خواهیم کرد این ویژگی‌های شاخص کردستان را در میزبانی جشنواره به نمایش بگذاریم. وی با تاکید بر تاثیر شگرف جشنواره استان‌ها در بلوغ و تعالی تولیدات و شکوفایی استعدادهای ناشناخته در اقصا نقاط کشور اظهار کرد: این تاثیر بویژه در مناطق محروم و دوردست کشور که فرصت پیدا می‌کنند در میدان معتبری خودآزمایی کنند و به باور و اعتماد لازم برای ادامه راه دست پیدا کنند، بیشتر دیده می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان افزود: کردستان را رنگین‌کمان فرهنگی ایران می‌دانیم و این مرکز از مراکز قدیمی و باسابقه در میان مراکز است و تاکنون نیز برتری‌هایی را کسب کرده است، با این حال نگاه ما در میزبانی و برپایی جشنواره توجه به نیروهای خلاق و جوان و بهره‌گیری از ایده‌های آنان با تکیه بر نگاه مدیران پیشکسوت و بهره‌گیری از تجربیات گذشتگان است و امیدواریم مدیران کمیته‌های هفتگانه میزبان با تکیه بر خلاقیت و ابتکارات خود، مشعل توفیقات مرکز را روشن نگه دارند.

وی با معرفی کمیته‌های تعیین شده در ستاد برگزاری جشنواره بیستم تولیدات مراکز استان‌ها و برنامه‌های هفته فرهنگی هنری کردستان، گفت: با تشکیل ستاد اجرایی جشنو‌اره، پنج کمیسیون و هفت کمیته، شرح وظایف هر یک به دقت تعیین شده و دبیران و اعضای کمیته‌ها در حال انجام فعالیت‌های خود هستند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان با اشاره به انجام امور زیرساختی و فراهم‌آوری تسهیلات لازم برای برپایی جشنواره توضیح داد: با حمایت‌های استاندار کردستان، آمادگی میزبانی 800 تا یکهزار نفر مهمان را داریم. تمام هتل‌های درجه یک و دوی مرکز استان با ساماندهی مجدد، آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط برای حمل‌ونقل، اسکان، تشریفات، پذیرایی و... برای معرفی استان کردستان و خدمتگزاری به مهمانان آماده هستند.

وی ادامه داد: سالن همایش مرکز صداوسیمای کردستان محل برگزاری افتتاحیه، سینما بهمن سنندج محل اختتامیه و دانشگاه کردستان نیز میزبان برگزاری کمیسیون‌های پنجگانه (صدا، سیما، خبر، موسیقی، پژوهش) به‌همراه کمیسیون مجازی هستند.

امان‌اللهی با اشاره به برگزاری نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع‌ دستی استان کردستان عنوان کرد: بر این باوریم که صنایع دستی پیوند هنر و معنویت است و از این رو برنامه‌های متنوعی در این مدت به منظور شناساندن ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان به مهمانان خواهیم داشت.

وی افزود: از دیگر برنامه‌ها برپایی تور یکروزه شهرستان مریوان است که علاوه بر جاذبه‌های گردشگری همچون دریاچه زریوار و منطقه اورامانات معروف به هزارماسوله، یادمانی از سال‌های دفاع‌مقدس هم با خود به ‌همراه دارد.

امان‌اللهی با اظهار امیدواری از برپایی موفقیت‌آمیز این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره ظرفیت خوبی برای معرفی و توسعه هر چه بیشتر استان کردستان در حوزه‌های مختلف است و با توجه به حضور افراد نخبه و تاثیرگذار، هنرمندان، کارشناسان و برنامه‌سازان در این جشنواره، امیدواریم زوایا و ظرفیت‌های پنهان استان کردستان بهتر معرفی شود.

گفتنی است بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صداوسیما 14 تا 16شهریور در شهر سنندج برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها