شمار کشته های توفان هاروی به ۴۴ نفر رسید

اعلام آمادگی مکزیک و ونزوئلا برای کمک به آمریکا

تبعات توفان هاروی برای آمریکا همچنان ادامه دارد و با افزایش شماره کشته های این حادثه طبیعی به ۴۴ نفر مکزیک و ونزوئلا برای کمک به آسیب دیدگان اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۱۰۶۸۴۸۵
اعلام آمادگی مکزیک و ونزوئلا برای کمک به آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، به‌رغم اختلافات با دولت آمریکا، دوکشور مکزیک و ونزوئلا نیز اعلام آمادگی کرده‌اند به قربانیان توفان هاروی کمک کنند.

خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرده است که این کشور می‌تواند ۵ میلیون دلار برای کمک به مردم هیوستون اختصاص دهد.

مکزیک نیز برای کمک به مردم مناطق آسیب دیده ابراز آمادگی کرده است. در جریان وزش توفان "کاترینا" نیز مکزیک با اعزام صدها سرباز و پزشک اقدام به کمک به مردم آمریکا کرده بود.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز در یک تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا برای امدادرسانی به مناطق آسیب دیده ابراز آمادگی کرده است.

هاروی ویرانگرتر از کاترینا

خسارات و ویرانی های برجای مانده از توفان هاروی بیش از توفان کاترینا اعلام شده است. هزینه بازسازی تنها در ایالت تگزاس بالغ بر ۱۲۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

ارائه یک ارزیابی کارشناسانه از ابعاد ویرانی‌های بر جای مانده از توفان هاروی در ایالت تگزاس در لحظه کنونی ممکن نیست. مرکز مدیریت بحران و فن‌آوری کاهش ریسک در کارلسروهه آلمان، هزینه‌های ناشی از این توفان ویرانگر در ایالت تگزاس را ۵۸ میلیارد دلار ارزیابی کرده است.

بر اساس اخبار منتشر شده، بیش از یکصد هزار خانه در اثر این توفان و سیل ناشی از آن آسیب دیده‌اند.

وضعیت در هیوستون

بسیاری از مردم هیوستون به تدریج به خانه‌های خود باز می‌گردند. اما، شهر کماکان درگیر با پیامدهای ناشی از سیل است. در اثر از کار افتادن پمپ‌ها، امکان دسترسی به آب آشامیدنی در لحظه حاضر وجود ندارد. بندر شهر هیوستون هنوز بر روی کشتی‌ها مسدود است.

بسیاری از پالایشگاه‌ها هنوز کار خود را شروع نکرده‌اند. بر اساس ارزیابی‌ها امکان استفاده از این پالایشگاه‌ها در بهترین حالت از ۱۵ سپتامبر ممکن خواهد بود. حتی این احتمال وجود دارد که بهره‌برداری از این پالایشگاه‌ها بیش از این طول بکشد.

در برابر پمپ بنزین‌های تگزاس صف تشکیل شده و بهای بنزین نیز به میزان ۱۰ تا ۱۵ سنت برای هر گالن افزایش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها