از بزرگراه نیایش یا آیت الله هاشمی رفسنجانی که عبور می کنی، تعداد زیادی تابلو می بینی که نام مبارک حضرت آیت الله بر آن نقش بسته اما کمتر کسی برای عبور از این بزرگراه از نام جدید آن استفاده می کند.
کد خبر: ۱۰۶۷۸۱۲
تغییر نام بزرگراه، چرا و به چه علت؟

هنوز چند روزی از تغییرنام این بزرگراه نمی گذرد اما بنظر می رسد این تغییر نام نه تنها موجب تکریم و ماندگار شدن شخصیت مهمی چون آیت الله هاشمی نشده بلکه در برخی موارد موجبات وهن این شخصیت انقلابی را هم فراهم کرده است.

مواردی چون «آیت الله هاشمی رفسنجانی سنگین» و یا «تونل آیت الله هاشمی رفسنجانی مسدود» و دیگر موارد که گاهی بر تابلوهای این یزرگراه نقش می بندد، علاوه بر مضحکه، موجب لوث شدن جایگاه شخصیت حضرت آیت الله هاشمی می شود.

گذشته از اینکه تغییر نام بزرگراه نیایش در آخرین روز فعالیت شورای چهارم شهر به چه دلیل و با چه توجیه جامعه شناسانه صورت گرفته است. باید گفت، شورای پنجم باید برای رفع این مشکل و بازگرداندن نام قبلی این بزرگراه اقدام کند. این اقدام در نخستین گام بازگرداندن عزت و احترام به نام سردار سازندگی خواهد شد و در گامهای بعدی اهمیت تکریم شخصیتهای سیاسی و انقلابی کشور را به اشکال و شیوه های صحیح یاداور می شود.

احترام به شخصیتهای کشور باید به شیوه هایی صورت گیرد که منجر به وهن آنان نشود. اتفاقی که هم اینک متاسفانه در بزرگراه نیایش در حال وقوع است.

حسن قربانی - خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها