نگاهی به گزارش اخیر مؤسسه وود‌مکنزی برای قیمت نفت و وضعیت عرضه و تقاضا تا سال 2030 بیانگر این نکته است که اگر بازار بر اساس این سناریو پیش رود، میانگین قیمت نفت تا سه سال آینده بین 60 تا 70 دلار به ازای هر بشکه خواهد بود و این میزان تا سال 2030 به65 تا 75 دلار به ازای هر بشکه می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۶۶۴۰۸
کاهش تقاضای جهانی نفت در سال‌های آینده

در صورتی که کاهش تولید نفت اوپک تا 9 ماه آینده تا ماه مارس 2018 ادامه یابد، بازار در کوتاه‌مدت به تعادل خواهد رسید. براساس پیش‌بینی مؤسسه وود مکنزی، تولید نفت نامتعارف آمریکا رشد قابل توجهی خواهد کرد. در حالی که نبود سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی مانع وجود مازاد عرضه نفت خواهد شد.

مؤسسه مطالعاتی وود مکنزی برای احیای قیمت‌های نفت در بلندمدت محرک‌های عرضه و تقاضا را پیش‌بینی کرده است که عبارتند از:

1ـ در طرف تقاضا، با کاهش رشد تولید ناخالص داخلی جهان و کاهش شدت نفت به خاطر بهبود وضعیت بازده انرژی و سوخت‌های جایگزین، رشد تقاضای نفت افت قابل توجهی خواهد یافت.

2 ـ در طرف عرضه کاهش سطح تولید نفت، پایین آمدن هزینه تولید حامل‌هایی چون نفت شیل و انواع نفت‌های نامتعارف و کاهش تولید اوپک، همه بر سطح عرضه اثرگذار خواهند بود.

براساس پیش‌بینی مؤسسه وود‌مکنزی، تغییر در ترکیب عرضه و کاهش سریع منابع انرژی با سرعتی بیش از روند معمول پیش خواهد رفت، در حالی که تولید از منابع جدید انرژی نسبت به سطوح هزینه‌ای سال 2014، مقرون به‌صرفه‌تر و اقتصادی‌تر خواهد شد.

بر اساس نظر کارشناسان مکنزی، انتظار می‌رود با بهبود هزینه‌های کل، قیمت سربه‌سر پیش‌بینی‌شده، 20-15 درصد کاهش یابد در حالی که نرخ کاهش کنونی 35 – 30 درصد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها