عثمانه دمبله مهاجم فرانسوی تیم دورتموند به بارسلونا پیوست. او حالا پس از نیمار دومین بازیکن گران قیمت تاریخ فوتبال است.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۹۵
دومین بازیکن گران قیمت تاریخ را بیشتر بشناسید

به گزارش جام جم آنلاین ، عثمان دمبله، ستاره فرانسوی و جوان باشگاه دورتموند با مبلغ اولیه 105 میلیون یورو و 42 میلیون یورو پاداش راهی بارسلونا شد. همچنین بند آزادسازی دمبله 400 میلیون یورو اعلام شده و قرار است او پیراهن شماره 11 که متعلق به نیمار بود را بر تن کند. در حالی که انتقادات تند نسبت به باشگاه بارسلونا ادامه دارد و بسیاری این بازیکن را لایق 105 میلیون یورو نمی دانند او رسما جانشین نیمار خواهد شد.

از ابتدای تابستان و خصوصا زمانیکه نیمار به پاری سن ژرمن پیوست، نام های زیادی به عنوان جانشین این ستاره برزیلی اعلام شد. مهم ترین آنها عثمان دمبله ستاره فرانسوی و جوان دورتموند بود که در نهایت و بعد از جنجال های فراوان، با قراردادی 5 ساله راهی نوکمپ شد.

دمبله حالا گران ترین بازیکنی است که تا به حال از بوندسلیگا به فروش رفته است.

دمبله متولد سال 97 میلادی برابر با 76 شمسی است و در ومون فرانسه متولد شده. او فوتبال خود را از سن هفت سالگی با باشگاهی به نام مدلین آغاز کرد و پس از آن به تیم های دیگری مثل اوروکس و رن پیوست. کار حرفه ای او با همین رن آغاز شد. او تا سال 2016 برای این تیم فرانسوی بازی کرد و سپس در آغاز فصل 2017-2016 به تیم بوروسیا دورتموند آلمان پیوست. دمبله یک فصل بیشتر برای این تیم بازی نکرد و اکنون بازیکن بارسلونا محسوب می شود آن هم با قراردادی که او را تبدیل به دومین بازیکن گران قیمت تاریخ فوتبال دنیا کرده است.

دمبله که هفت بازی ملی هم در کارنامه دارد مثل اکثر ستاره های فوتبال فرانسه اصلیتی آفریقایی دارد. پدر و مادر این ستاره جدید بارسلونا مثل اکثر فوتبالیست های فرانسوی مهاجرانی هستند که از فقر آفریقا فرار کردند و به فرانسه آمدند. مادر او یک دورگه سنگالی - موریتانیایی است و پدرش هم یک شهروند اهل مالی.

این بازیکن سه رگه اما اکنون تابعیت فرانسوی دارد. او می تواند جانشین شایسته ای برای نیمار باشد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها