مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان بعد از گرفتن رای اعتماد از مجلس در جمع شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های اجرایی خود را اعلام کرد که چکیده این برنامه‌ها را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۶۵۳۳۲

در موضوع مقابله با فساد، خود من پای کار هستم و تلاش می‌کنم این موضوع هر چه سریع‌تر تا یک ماه آینده با ساز و کاری معین، عملیاتی شود و بزودی سامانه‌ای برای ارتباط با مردم و گرفتن گزارش در این مورد در سطح وزارتخانه ایجاد می‌کنیم.

بروکراسی و حجم مکاتبات اداری سنگین و پرحجم بین بخش‌ها بایستی کم شود و تلاش کنیم ضریب بهره‌وری را بالا ببریم و ‏کارایی وزارتخانه را افزایش دهیم.‏

تاسیس 5000 سمن، افزایش دفاتر مشاوره ازدواج و ایجاد 4500خانه ‏ورزش روستایی از جمله اهداف مهم وزارتخانه در دوره جدید خواهد بود.

تمام مسائل فدراسیون‌ها بایستی قانونمند باشد و رئیس فدراسیون تحت هر عنوان پاسخگوی تمام موارد مربوط به فدراسیون خود در مقابل رسانه‌ها و مردم و مسئولان خواهد بود و هیچ‌کس اجازه حیف و میل اموال مردم و دولت را ندارد.

در استان‌ها، مدیران کل زن را منصوب می‌کنیم چرا که بانوان شایستگی لازم را دارند و حاکمیت مردسالارانه مدیریتی باید تمام شود.‏

در بخش ورزش همگانی باید دنبال کارهای جدی‌تری باشید و بایستی از کارهای نمایشی پرهیز شود. برنامه ما این است از ظرفیت دستگاه‌های دیگر نظیر شهرداری‌ها، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مراکز نظامی و انتظامی و دیگر ارگان‌ها در قالب شورای عالی ورزش استفاده ‏کنیم و بهره‌برداری‌ها را برای توسعه سلامت مردم به اشتراک ‏بگذاریم.

در بحث تعداد فدراسیون‌ها باید تجدید نظر ‏کنیم. برخی بخش‌ها نیازی به سطح مدیریتی فدراسیونی ندارد و الان شاهد هستیم بیشتر اعتبارات دولت برای برخی فدراسیون‌ها صرف حقوق و مزایای کارکنان می‌شود.‏

میانگین سن مدیران ورزش ایران را بین 8 تا 10 سال جوان‌تر می‌کنیم. هدف من کادرسازی برای ده سال آینده ورزش کشور است.

راه‌اندازی تشکیلات جدیدی تحت عنوان مرکز اقتصادورزش، توسعه و سرمایه‌گذاری در وزارت ورزش و جوانان و استفاده از سرمایه‌گذاری بخش داخلی و خارجی به بهترین شکل ‏ممکن از جمله برنامه‌های راهبردی من خواهد بود.

سلطانی‌فر تجارب ناکامش را تکرار نکند

بعد از انتخاب مسعود سلطانی‌فر به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان در دولت دوازدهم تعدادی از مسئولان سابق و کارشناسان ورزش ایران درباره راهکارهای موجود برای برون‌رفت از مشکلات سخن گفتند. امیررضا واعظ‌آشتیانی درباره انتخاب وزیر ورزش برای یک دوره چهار ساله می‌گوید: نه‌تنها سلطانی‌فر بلکه وزرای بعدی ورزش و جوانان نیز باید یک اصل مهم را در نظر بگیرند که این اصل، تلاش اولیه برای تقویت قوای کارشناس وزارتخانه است، چرا که اگر این کار صورت نگیرد، هیچ کدام از شعارهایی که داده می‌شود، محقق نخواهد شد. قوای کارشناسی موتور محرک هر ارگان و نهادی به منظور پیشرفت و توسعه است و وزارت ورزش نیز نیازمند تقویت این قواست.

مدیرعامل پیشین استقلال افزود: خصوصی‌سازی، ورزش همگانی، اقتصاد ورزش، ورزش قهرمانی و ... همگی وابسته به این موتور محرک هستند. به نظرم فضا باید از خودمحوری دربیاید و به بدنه کارشناسی بپیوندد.

همچنین حمیدقاسمی مدیر رادیو ورزش در این باره گفت: وزیر ورزش و جوانان در دوره جدید حضورش در این سمت باید از تجارب ناکام خود در چند ماه گذشته استفاده کرده و آنها را دیگر تکرار نکند.

قاسمی که سابقه حضور در رأس فدراسیون اسکواش را نیز دارد، ادامه داد: انتظار می‌رفت که سلطانی‌فر عملکردی از برنامه‌های خود در طول 8-9 ماه گذشته را نیز بیان کند که او بدون انجام این کار وارد فاز جدید ارائه برنامه چهار سال آینده شد. امیدوارم نمایندگان به صورت سالیانه پیگیر برنامه‌های مطرح‌شده باشند تا در پایان چهار سال ارزیابی خوب و دقیقی صورت بگیرد.

قاسمی با اشاره به منابع مالی، کارشناسی و فنی که در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد، گفت: شاید یکی از اتفاقاتی که در گذشته صورت نگرفته، استفاده بهینه و درست از این منابع است که امیدوارم سلطانی‌فر بتواند عملکرد بهتری به نسبت مسئولان قبلی در این خصوص داشته باشد.

کدام فدراسیون‌ها منحل می‌شوند؟

با اعلام وزیر ورزش باید از این پس در انتظار کاهش تعداد فدراسیون‌های ورزشی باشیم.

هم‌اکنون 50 فدراسیون ورزشی به عنوان زیرمجموعه وزارت، هدایت ورزش کشور را برعهده دارند. البته برخی از فدراسیون‌ها بیش از یک رشته را به عنوان رشته‌های تحت پوشش خود دارند و دامنه فعالیت‌های آنها گسترده‌تر است.

با این حال مسعود سلطانی‌فر کاهش تعداد فدراسیون‌ها را یکی از برنامه‌های خود برای دوره جدید قرار داده است. او اعتقاد دارد برخی از رشته‌ها می‌توانند در قالب انجمن و به عنوان زیر مجموعه فدراسیون‌های دیگر فعالیت کنند چون اداره یک فدراسیون هزینه‌های زیادی را برای ورزش کشور ایجاد می‌کند.

بدون شک باید برای کاهش تعداد فدراسیون‌ها کار کارشناسی صورت گیرد و به جز فدراسیون‌هایی که المپیکی به‌شمار می‌آیند، باید دید از میان سایر رشته‌ها کدام یک از این پس به عنوان انجمن کار خود را دنبال می‌کنند. در راهروهای وزارت ورزش و جوانان نام فدراسیون‌هایی مانند اسکیت و تعدادی از ورزش‌های رزمی بیشترشنیده شده است.

آماده‌باش به مدیران زن ورزش ایران

وزیر ورزش اعلام کرد قصد دارد در دوره جدید از مدیران زن، جوان و بومی استفاده کند.

یکی از انتقاداتی که در سال‌های اخیر به مدیریت ورزش وارد شده، بالا رفتن سن برخی از روسای فدراسیون‌ها و مدیران است. در فدراسیون‌ها، باشگاه‌ها و استان‌ها مدیرانی بازنشسته و بالای 70 سال به کار گرفته می‌شوند؛ اما وزیر ورزش برنامه‌ای برای جوان شدن مدیران ورزشی دارد.

یکی دیگر از اتفاقاتی که در سال‌های اخیر مورد توجه وزارت ورزش قرار گرفته، استفاده از بانوان در بخش‌های مدیریتی ورزش است. هم‌اکنون سه فدراسیون با روسای زن اداره می‌شوند؛ اما سلطانی‌فر معتقد است باید در سال‌های آینده به این تعداد افزوده شود و حتی اداره ورزش استان‌ها نیز به دست بانوان سپرده شود.

سلطانی‌فر استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی را به‌عنوان یکی از تاکیدات آقای رئیس‌جمهور بر شمرده است.

توقع اهالی ورزش هر استان استفاده از مدیران بومی حتی از بین اقوام و اهل تسنن است که وزیر ورزش در این باره نیز وعده‌هایی داده است. ‏

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها