سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان در ادامه برنامه‌هایش در ترکیه، با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و همچنین وزیر دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۰۶۳۲۷۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مسائل مربوط به امنیت دو کشور، امنیت مرزها و مقابله با تروریسم، موضوع مذاکرات دو طرف در این دیدار‌ها بوده است.

باقری در دیدار با نورالدین جانیکلی، وزیر دفاع ترکیه بر گسترش همکاری‌های دفاعی دو کشور تاکید کرد و با اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی، تاریخی و ژئوپلتیکی دو کشور گفت: مرزهای ایران و ترکیه طی400 سال گذشته همواره مرزهای دوستی بوده و امیدوارم این سفر علاوه بر افزایش همکاری‌های دوجانبه، نقطه عطفی در گسترش همکاری‌های دفاعی طرفین باشد. سردار باقری تآکید کرد: پایبندی به دو اصل احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر می‌تواند تعیین‌کننده امنیت، صلح و ثبات برای همه کشورهای منطقه باشد. نورالدین جانیکلی، وزیر دفاع ترکیه هم با تاکید بر عزم راسخ آنکارا برای جلوگیری از ورود بیگانگان به منطقه و ابراز خرسندی از این سفر گفت: حضور هیات نظامی ایران در چنین سطح عالی می‌تواند به توسعه روابط و همکاری‌های مشترک دو کشور کمک کند . در این دیدار مقرر شد پیش‌نویس سند تفاهم‌نامه همکاری‌های پژوهشی دانشگاهی در صنعت دفاعی تهیه و برای امضای وزرای ذی‌ربط دو کشور در دوره پیش رو آماده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها