جلسه علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۶۳۰۷۳
آغاز جلسه عصر بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

به گزارش جام جم آنلاین ، جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 25 مرداد) مجلس شورای اسلامی برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به‌ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

در جلسه علنی صبح امروز مجلس، وزرای پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد و خارجه به دفاع از برنامه‌های خود پرداختند و همچنین 2 نماینده مخالف و 2 موافق دیدگاه‌های خود را در مورد برنامه‌های وزرای پیشنهادی مطرح کردند.

هاشمی از کوره درمی‌روند

ولی‌ ملکی نماینده مشکین‌شهر در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اینکه آقای هاشمی وزیر توانایی است و از لحاظ مادی و علمی بی‌نیاز است و البته با اصرار برای وزارت آمده، برای همگان مشخص است. اما ایشان تحمل مخالفت را ندارد و به سرعت از کوره درمی‌روند که زیبنده یک مسئول جمهوری اسلامی نیست.

وی ادامه داد: حرمت‌شکنی در برخورد پزشکان طبق گزارشات اتفاق افتاده یکی دیگر از ایرادات موجود در مدیریت آقای هاشمی است. تبعیض و نبود شایسته‌سالاری در مدیریت ایشان وجود دارد و طرح پزشک خانواده هنوز اجرایی نشده و خواست مجلس از دولت اجرایی شدن این طرح است.

افزایش رتبه ایران در خدمات پزشکی

در جلسه نوبت عصر روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی احمد بیگدلی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: آقای قاضی زاده هاشمی با روحیه جهادی وارد محیط پراضطراب وزارت بهداشت شد. ایشان طبق اصل ۲۹ قانون اساسی سلامت را حق همه مردم می داند و معتقد است انسان سالم محور رشد و توسعه است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس با اشاره به تلاش وزیر بهداشت و دولت یازدهم برای تقویت کادر پزشکی مناطق محروم اظهار داشت: با تلاش های شبانه روزی ایشان رتبه ایران در میان ۲۱۰ کشور جهان در ارائه خدمات پزشکی بهبود یافت. کمبود دارو از ۳۵۰ قلم به ۳۰ قلم رسید و تنها سه درصد بیماران برای تامین نیازهای خود به خارج از بیمارستان رجوع می کنند.

نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات علم

سید مرتضی خاتمی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: وزیر بهداشت به عنوان متولی سلامت مردم وظایف گسترده ای از جمله نظارت، خرید خدمت و سیاستگذاری برعهده دارد.

وی قاضی زاده هاشمی را شخصی صاحب نام در سطح بین المللی خواند و گفت: ایشان در اقدامی به مناطق محروم برای مداوای مردم سفر کردند و فرهنگ پرداخت زکات علم را در میان پزشکان نهادینه نمودند.

انتقاد از ایجاد شرکت‌های خصولتی

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت در صحن علنی مجلس، گفت: بر مبنای برنامه پنجم توسعه که قانونی بالادستی و لازم‌الاجراست باید از آقای قاضی‌زاده که مسئول اجرای این قانون در وزارت بهداشت بودند سوال شود که چه اقداماتی را در این راستا انجام داده‌اند.

وی با انتقاد از ایجاد شرکت‌های خصولتی در وزارت بهداشت تصریح کرد: انجام اقدامات غیرمرتبط و ایجاد شرکت‌های خصولتی توسط وزیر بهداشت که براساس قانون ایجاد شرکت‌های غیردولتی با تصویب مجلس امکان‌پذیر خواهد بود، متاسفانه جای سوال دارد.

رضایت‌مندی مردم از وزارت بهداشت

مرتضی صفار نطنزی نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: در تمامی نظرسنجی‌ها که از عملکرد دستگاه‌های اجرایی به عمل آمده است، بالاترین میزان رضایتمندی مردم متعلق به وزارت بهداشت است که همین امر باعث شده دولت یازدهم بزرگترین توفیق را در حوزه بهداشت و درمان داشته است.

وی افزود: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش هزینه های مردم در بخش درمان جناب آقای هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت در چهارسال گذشته تمام تلاش خود را برای تحقق این امر اختصاص داد و موفق شد با اجرای طرح تحول سلامت هزینه های پرداختی از سوی مردم در حوزه بهداشت و درمان را کاهش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها