وزیر خارجه آمریکا می گوید با رئیس جمهور این کشور سر برجام و اینکه چگونه از آن برای پیشبرد سیاست های واشنگتن و رابطه با ایران استفاده کند، اختلاف نظر دارد.
کد خبر: ۱۰۵۸۰۱۹
اعتراف تیلرسون به اختلاف با ترامپ بر سر برجام

به گزارش جام جم آنلاین از بی بی سی، رکس تیلرسون به این حقیقت که با دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور بر سر توافق هسته ای ایران اختلاف نظر دارد، اذعان کرد و از جدال درباره اینکه چگونه از این توافق بین المللی برای پیشبرد سیاست های دولت واشنگتن استفاده کنند، خبر داد.

گفتنی است بعد از آنکه ترامپ برای بار دوم پایبندی ایران را به تعهدات هسته ای خود تایید کرد، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه وی تمایل چندانی به انجام این کار نداشته و رضایت نهایی را تحت فشار تیلرسون ابراز کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت: ترامپ و من درباره برخی مسائل از جمله برجام و اینکه چگونه از آن استفاده کنیم، اختلاف نظرهایی داریم.

وی مدعی شد: واشنگتن می تواند این توافق را پاره کرده و از آن خارج شود یا اینکه بالعکس، بماند و ایران را به پایبندی به مفاد آن ملزم کند- امری که مستلزم آن است که ایران همسایه خوبی (برای کشورهای خاورمیانه) باشد!

گفتنی است در حالیکه ترامپ چندی پیش در مصاحبه با «وال استریت ژورنال» مدعی شد که در سومین گزارش ۹۰ روزه خود درباره برجام، پایبندی ایران را تایید نخواهد کرد؛ تیلرسون با دید بهتری از مزایای توافق هسته ای ایران سخن گفت.

به گفته وی، ابزار جایگزین زیادی وجود دارد تا واشنگتن بتواند از توافق هسته ای برای پیشبرد سیاست ها و رابطه خود با ایران، استفاده کند و معمولا موضوع گفتگوهای وی با ترامپ نیز پیرامون همین مسئله است.

علاوه بر این، وزیر امور خارجه آمریکا اذعان کرد که دست آمریکا برای تشدید فشارها بر ایران بسته است و باید هماهنگی هایی با دیگر طرفین دخیل در توافق هسته ای انجام شود.

وی در تکمیل ادعاهای خود گفت: بیشترین فشاری که می توان برای تغییر رفتار ایران اعمال کرد، فشار جمعی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها