گزارش رویترز درباره علل پیدایش بحران دوحه و 4 کشور عرب

امارات، باعث و بانی محاصره قطر

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از برخی مسئولان در دستگاه اطلاعاتی آمریکا نوشت که امارات متحده عربی هک برخی صفحه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های خبری وابسته به دولت قطر را در اواخر ماه می‌گذشته به منظور انتشار سخنان آتشین دروغ منسوب به امیر قطر را سازماندهی کرد؛ امری که باعث به وجود آمدن بحران دیپلماتیک شد.
کد خبر: ۱۰۵۲۵۱۸

به گزارش رویترز،‌این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشته است که در سخنان منسوب به شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر قطر در ماه می‌گذشته وی از جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تمجید کرده و ایران را یک «قدرت اسلامی» دانسته است. در واکنش به این سخنان عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و همه ارتباط‌های زمینی، هوایی و دریایی با این کشور را نیز قطع و این کشور را از پنجم ماه ژوئن محاصره کردند و دوحه را متهم به حمایت از تروریسم کردند.

قطر در اواخر ماه می‌اعلام کرد که هکرها با هک پایگاه‌های اینترنتی دولت این کشور سخنان جعلی منسوب به امیر قطر را منتشر کردند؛ امری که کشورهای حاشیه خلیج‌فارس حاضر نشدند بپذیرند. مسئولان اطلاعاتی آمریکایی هفته گذشته اطلاعاتی به دست آوردند که مورد تحلیل قرار گرفت و نشان داد مسئولان برجسته در دولت امارات عملیات نفوذ الکترونیکی و حمله سایبری احتمالی را در 23 ماه می‌یعنی یک روز قبل از هک پایگاه‌های اینترنتی دولت قطر مورد بررسی قرار دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها