ساخت یکی از گران قیمت ترین داروهای شیمیایی درمان سرطان پروستات، در کشور محقق شد.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۰۲
تولید داروی درمان سرطان پروستات در کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، عدم پاسخ به درمان های متداول سرطان پروستات متاستاتیک از این پس پایان راه نیست. شرکت دارویی نانوالوند با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی ساخت دارو اقدام به ساخت و توزیع داروی «کابازی تاکسل» کرده است.

این محصول که تا پیش از این به علت هزینه بالا برای بسیاری از بیماران قابل تهیه نبود از این پس با تکیه بر فن آوری داخلی در دسترس بیماران کشور قرار خواهد گرفت.

این دارو به صورت محلول قابل تزریق به بازار دارویی کشور عرضه شده و یکی از به روزترین درمان های موثر سرطان پروستات مقاوم به انواع درمان است و می‌تواند افقی جدید برای درمان این بیماران ترسیم کند.

آراز سبزواری عضو هیئت مدیره این شرکت دارویی، گفت: تا قبل از تولید این دارو در کشور، بیماران چیزی حدود ۵ میلیون تومان در سال ٩١ و ١٠ میلیون تومان در سال ٩٣ برای آن هزینه می کردند، زیرا تحت پوشش بیمه هم نبود.

وی با بیان اینکه داروی «کابازی تاکسل» برای درمان سرطان پروستات مقاوم به درمان استفاده می‌شود، افزود: این دارو سال‌ها به صورت وارداتی در ایران در حال مصرف است و گران قیمت‌ترین داروی کشور برای سال‌ها بوده است.

سبزواری با عنوان این مطلب که قیمت داروی تولید داخل ۴ میلیون تومان است، افزود: این دارو اسفند سال ۹۵ برای اولین بار در کشور تولید شد.

وی درباره کیفیت این داروی تولید داخل، گفت: این دارو نیز تمام مجوزهای لازم و کافی از سازمان غذا و دارو را کسب کرده است. البته مطالعاتی هم به کمک پزشکان کشور انجام خواهد شد تا بتوانیم بر اساس این اطلاعات به صادرات آن هم فکر کنیم.

سبزواری افزود: این دارو یکی از گران قیمت‌ترین داروهای شیمیایی منطقه خاورمیانه است و در نتیجه برنامه‌های ویژه‌ای برای صادرات آن داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها