رئیس‌ جمهور آمریکا برای انجام سفری دو روزه به پاریس رفته است و انتظار می‌رود که رئیس‌ جمهور فرانسه در این دیدار موضوع تحریم‌های جدید واشنگتن علیه ایران را نیز مطرح کند.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۷۳
ماکرون به دنبال رایزنی با ترامپ درباره تحریم‌های ضدایرانی است

به گزارش جام جم آنلاین از فارس،‌ دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا امروز پنج‌شنبه به منظور انجام سفری دو روزه وارد پاریس شده است.

بنا بر گزارش روزنامه روسی «نزاویسیمایا گازتا»، تحریم‌های اخیرا مطرح شده در آمریکا علیه ایران در رأس مواردی قرار دارد که «ایمانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در نظر دارد درباره آنها با ترامپ در پاریس گفت‌وگو کند.

بر اساس این گزارش، تحریم های ضدایرانی آمریکا می‌تواند آسیب جبران‌ناپذیری را به اقتصاد فرانسه وارد آورد اما برای رئیس‌ جمهور فرانسه مسئله تحریم‌ها فراتر از مرزهای اقتصادی می‌رود، چرا که نوعی آزمون برای دوره ریاست‌ جمهوری وی به حساب می‌آید و می‌تواند در شکل‌گیری افکار عمومی نسبت به دولت وی در آینده اثرگذار باشد.

این روزنامه روس در ادامه نوشت، نباید فراموش کرد که پیروزی ماکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه تا حد زیادی از طریق وعده‌های او برای اعمال تغییرات در این کشور و سیاست‌هایی که در پیش گرفته تضمین شد.

بنا بر این گزارش، کاخ سفید نیز لایحه تحریم‌های ارائه شده توسط کنگره را تأیید کرده است اما پیچیدگی اوضاع از آنجایی شروع می‌شود که بسته تحریم‌های ضدایرانی ارائه شده، شامل تحریم‌های بشتر علیه روسیه نیز‌ می‌شود بنابراین با اجرایی شدن این سری تحریم ها منافع روسیه و فرانسه نیز به خطر خواهد افتاد.

این گزارش افزود، برای مسکو، مقاومت احتمالی فرانسه در برابر تحمیل تحریم های جدید آمریکا بسیار اهمیت دارد چرا که این امر می‌تواند موضع موافقان تحریم‌های ضدروسی در اروپا را نیز تضعیف کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها