نماینده مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

ملاقات مردمی نمایندگان باید ضابطه مند شود

نایب رییس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: مخالف لغو مراجعات مردمی به خانه ملت هستیم اما اعتقاد داریم حضور افراد باید ساختارمند و با هماهنگی های لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۹۲۶۰
لغو مراجعه مردمی به مجلس یک نظر شخصی است / موافق قطع ارتباط با مردم نیستیم، سطح امنیت مجلس ارتقاء یابد

مهرداد بائوج لاهوتی در واکنش به خبر طرح لغو مراجعات مردمی به مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین اظهار داشت: این طرح بر اساس نظر شخصی یوسفیان ملا رییس محترم کمیسیون آیین نامه داخلی بوده و تصویب و اجرای آن نیازمند نظر جمعی مجلس است.

وی افزود: همانطور که از اسمش پیداست مجلس خانه ملت است و جلوگیری از ورود مردم به این نهاد برای رفع مشکلات و طرح مسایل جایز نیست.

لاهوتی در خصوص اینکه این طرح در چه مرحله ای قرا دارد، گفت: استحضار دارید که بررسی طرح، لوایح و اصلاح آیین نامه ها نیازمند سپری کردن فرآیند خاص است و هر آنچه قرار است در مجلس به قانون تبدیل شود مستلزم نظر مثبت دو سوم نمایندگان مجلس است.

وی در مورد شرایط مراجعه افراد به مجلس در حال حاضر گفت: پس از وقایع تروریستی تهران مدتی ملاقاتها ممنوع شده بود ولی الان روال عادی خود را طی می کند.

نایب رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی با بیان اینکه ممنوعیت حضور مردم در مجلس برای ملاقات با نمایندگان مد نظر خود و طرح مشکلاتشان تفکر صحیحی نیست، خاطر نشان ساخت: شخصا معتقدم باید رفت آمدهای مجلس مانند هر نهاد و وزارت خانه دیگری ساختارمند و ساماندهی شود چرا که نحوه حضور مردم در حال حاضر اصلا مطلوب نمی باشد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت تیم حفاظتی خانه ملت، تصریح کرد: در برخی از ایام هفته پشت درب کمیسیون های مجلس با ازدحام جمع کثیری از مردم مواجه هستیم که این موضوع علاوه بر از بین بردن نظم و ترتیب مجلس سطح امنیتی را کاهش می دهد و این خود در تصمیم گیری نمایندگان در سر موضوعی تاثیر منفی می گذارد.

لاهوتی در خصوص شرایط فعلی مراجعه مردمی گفت: در حال حاضر مراجعه آزاد است منتهی یکی دو هفته اول پس از حمله تروریستی مجلس بمنظور بازسازی نقاط تخریب شده و بررسی موضوعات امنیتی ورود افراد ممنوع بود.

در همین ارتباط محمدرضا پور ابراهیمی عضو پیشین هیات رییسه کمیسیون آیین نامه داخلی به جام جم آنلاین گفت: اینکه رابطه مردم با نماینده مجلس به خاطر مسایل امنیتی قطع شود مورد قبول ما نخواهد بود، در عین حال باور داریم ارتباطات مردمی باید در یک قالب و ساز و کار منظم و مدونی صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: برخی امور در شهرستان مبدا قابل رسیدگی و بررسی است و حضور فیزیکی مردم تنها باعث شلوغی و ترافیک کاری نمایندگان خواهد شد. شاید بهتر باشد سایر دیدارها در فضایی نزدیک مجلس و خارج از فضای بهارستان و در ساعاتی خاص انجام پذیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها