دستگاه مخلوط‌کن برقی که برای مخلوط کردن مایعات به کار می‌رود از وسایلی به شمار می‌رود که می‌تواند نوشیدنی‌های سرد و معجون‌های خوشمزه‌ای را در چند ثانیه برای شما تهیه کند.
کد خبر: ۱۰۴۸۷۴۸
این‌گونه مخلوط‌کن بخرید

علاوه بر این، تهیه سوپ، سس، غذای کودک، قابلیت خرد کرن انواع میوه، سبزیجات و یخ از دیگر کاربردهای دستگاه مخلوط‌کن به شمار می‌رود.

در همین حالت مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید این وسیله مورد توجه قرار گیرد به شرح زیر است:

پارچ دستگاه مخلوط‌کن

پارچ دستگاه مخلوط‌کن از دو جنس شیشه و پلاستیک وجود دارد. پارچ‌های پلاستیکی که از پلاستیک‌‌های شفاف تهیه می‌شود نسبت به جنس‌های شیشه‌ای خیلی سبک‌تر است و توان کمتری برای استفاده نیاز دارد. اما در برخی از انواع آن، مرور زمان رنگ آن را تغییر داده و پارچ کمی زرد رنگ می‌شود.

یکی از نکات قابل‌توجه هنگام انتخاب دستگاه‌های مخلوط‌کن میزان ظرفیت پارچ دستگاه است. شما می‌توانید مناسب با تعداد افراد خانواده از ظرفیت‌های بیشتر یا کمتر آن خریداری کنید.

وقتی که از پارچ استفاده می‌کنید هیچ وقت بیشتر از 80 درصد حجم پارچ مواد داخل آن نریزید مثلا در یک پارچ 1.2 لیتری حداکثر یک لیتر مواد بریزید.

استفاده بیشتر از این مقدار باعث می‌شود که مواد هنگام کار از لبه پارچ سر ریز بشود و همچنین منجر به صدمه زدن به موتور محصول خواهد شد. اگر پارچ شما دارای نشتی باشد در اسرع وقت به نمایندگی مجاز مراجعه کنید.

هنگام کار هرگز از قاشق و چاقو برای هم زدن محصول استفاده نکنید. ابتدا دستگاه را خاموش و بعد از توقف کامل، مواد را هم بزنید. هنگام تهیه شیر موز، هم زدن حداقل دو بار به از بین بردن کف‌ها و هم خوردن خوب مواد کمک می‌کند.

برای تهیه آب توت فرنگی، آب زغال اخته، آب آلبالو و میوه‌هایی از این دست بهترین انتخاب پارچ مخلوط کن است.

جنس بدنه

بدنه مخلوط‌کن‌ها از جنس پلاستیکی یا آلومینیومی ساخته شده است. بدنه‌های آلومینیومی هر چند کمی سنگین‌تر از جنس پلاستیکی است، اما در برابر ضربه مقاوم‌تر و در کل محکم‌تر است.

یکی دیگر از خصوصیات بدنه‌های آلومینیومی در این است که شما می‌توانید براحتی تنها با یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.

در نوع جدید مخلوط‌کن‌ها روی در دستگاه دریچه کوچکی تعبیه شده که می‌توان با برداشتن آن بدون آن که مواد به بیرون بریزد مواد دیگری را به مواد در حال مخلوط شدن اضافه کرد.

فیلتر

فیلتر وسیله‌ای است که از ورود هسته و پالپ به درون آبمیوه جلوگیری می‌کند و آبمیوه‌ای صاف با طعم دلنشین را به وجود می‌آورد. فیلتر در دستگاه‌های جدید مخلوط‌کن از ابتکاراتی است که به شما کمک می‌کند آبمیوه را بدون دانه و تفاله تهیه کنید.

این قطعه در دستگاه‌های مختلف به گونه‌های متفاوتی قرار داده شده است، اما مدل‌های قدیمی از وجود این قسمت بی‌بهره است.

قفل ایمنی

امنیت دستگا‌های برقی به هر امتیاز دیگری برتری دارد. قفل ایمنی مخلوط‌کن‌ها نیز از مواردی است که دارای اهمیت بسزایی است، قفل ایمنی در مخلوط کن باید به صورتی باشد که در صورت عدم قرار گیری صحیح پارچ مانع روشن شدن دستگاه شود.

شیر تخلیه

در برخی از انواع مخلوط‌کن‌ها شیر تخلیه ثابتی در قسمت پایین قرار داده شده تا بتوان مواد را براحتی از آن خارج کرد.

شرکت‌های سازنده این‌گونه لوازم برقی گاهی دستگاه‌های متنوع و جداگانه به بازار عرضه می‌کنند که بعضی از آنها فقط یک کار خاص را انجام می‌دهد و بعضی با استفاده از لوازم یدکی چند کار مختلف را انجام می‌دهد.

ضمیمه چمدان جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها